mazoutkachel

dreamer
Topic Starter

mazoutkachel

#1 , 01 dec 2010 06:22

geachte,

sedert gisterenorgend is onze circulatiepomp kapot van de mazout kachel dit wil dus zeggen dat we geen verwarming of warm water hebben, nu in de namiddag is een firma langsgeweest en die vertelde dat ze vier uur werk eraan hadden en hebben deze nietmeer gemaakt, alsook om 20u is een firma langsgeweest maar ja zelfde geval, nu de huisbaas heb ik op de hoogte gebracht van dit voorval en die vertelde me zie dat je het opgelost krijgt, we hebben enkel glas, heb drie kinderen en zit sedertt gisteren al zonder verwarming, wat te doen nu, en de kosten voor wie zijn deze de installatie is wel al meer dan 50 jaar oud

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 dec 2010 10:49

Uit hetgeen ik kan opmaken uit uw post, lijkt me dit een kost voor de verhuurder, tenzij de pomp natuurlijk verstopt is, maar dan zou het geen 4 uren werk vragen.

Vandebos

#3 , 01 dec 2010 12:15

Bij sleet is dit ten koste van de verhuurder. Het meest eenvoudige is aan de installateur te vragen of dit komt door sleet of door een andere oorzaak.

Bij sleet de verhuurder wijzen op zijn verplichting om de verwarming terug te laten repareren of vervangen. U kan dit telefonisch doen en er onmiddellijk achter een AS zenden waarin u het gesprek bevestigd en nogmaals de feiten uit de doeken doet.

Reclame

dreamer
Topic Starter

#4 , 01 dec 2010 12:17

geachte,

deze morgend is er eindelijk een technieker langsgeweest en heeft de pomp vervangen dus we hebben weer verwarming sedert 1uurke dus nu vollop aanzetten dat alles tegoed opwarmt de huisbaas heb ik gecontacteerd en die vertelde me da ik het moest oplossen de circulatiepomp is stukgegaan door sleet was meer dan 50 jaar oud

Vandebos

#5 , 01 dec 2010 12:30

Art. 1720. De verhuurder is verplicht het goed in alle opzichten in goede staat van onderhoud te leveren.
Hij moet daaraan gedurende de huurtijd alle herstellingen doen, die nodig mochten worden, behalve de herstellingen ten laste van de huurder.

BW Art. 1732. Hij is aansprakelijk voor de beschadigingen of de verliezen die gedurende zijn huurtijd ontstaan, tenzij hij bewijst dat die buiten zijn schuld hebben plaatsgehad.
kijk uw huurcontract ook eens na om te kijken wat daarin staat over reparaties.

Terug naar “Huren”