A - sociale huisgenoot

simone1977
Topic Starter

A - sociale huisgenoot

#1 , 24 okt 2010 12:25

Sinds 3 maanden huur ik een mooie kamer. Een redelijke prijs in de Randstad. Je moet je voorstellen dat het een etage is met een trappenhuis, niet groot, dus je hoort best veel.Het is een etage waar ik de badkamer & keuken deel met een huisgenoot. Een mannellijke huisgenoot.De eerste keer dat ik hier kwam heb ik kennis met hem gemaakt en hij leek me wel aardig. Een blik op de keuken werpende dacht ik bij mezelf die is niet echt schoon. De heer gaf aan dat hij nog niet had schoongemaakt en verder was het dat.
Ik ben verhuisd en ben aan de slag gegaan.
Er was een muizenplaag en er was al in maanden niets gedaan, het stonk, de kastjes waren goor, er stond zelfs een stofzuiger in een keukenkastje, een joekel van een tv. etc.al met al het was een gore smeerboel, 2 cm vet onder het gasfornuis, muizenkeutels overal, vet op de kasten alsof je in een patattent zit etc. Ik heb alle kastjes inclusief zijn kastjes schoongemaakt (anders kon ik niets neerzetten), ik heb alles evenredig verdeeld. Ook de gedeelde koelkast waar het vriesvak dichtgegroeid was met ijs heb ik opgeruimd.

3 maanden verder: mijn huisgenoot doet NIETS, en dan bedoel ik dus ook ABSOLUUT niets. Niets maakt hij schoon, niet het gasfornuis na zijn kookbeurt, ik heb een zak aardappelen voor zijn deur gezet die vloeibaar waren (ik overdrijf niet!).
Mijn huisgenoot doet zaken aan huis zo blijkt. Hij ontvangt klanten op zondag. Ook zo bleek na een week dat zijn twee kleine kinderen hier ook nog een vertoeven iedere 2 weken (en soms nog vaker met vakanties).
Ik heb hem netjes benaderd maar ik wordt door hem op een hele nette manier afgepoeierd: het is mijn leven, ik doe wat ik wil etc.
1x had ik mannelijk bezoek een weekend: ik moest maar in een hotel gaan slapen was zijn advies in de trant van om van luxe te kunnen genieten.

Het is leuk dat het privacyrecht bestaat maar hier trek ik aan het kortste eind. Als er iets is dan krijg ik het antwoord " het is mijn leven".

Wat kan ik hier in godsnaam aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 okt 2010 13:29

http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zal je veel beter kunnen waarde Noorderbuur.. :)

Reclame

Terug naar “Huren”