met de huurwaarborg naar het vredegerecht

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

met de huurwaarborg naar het vredegerecht

#1 , 19 okt 2010 12:42

Mijn ex huurder wil om de volgende redenen de waarborg niet vrijgeven:

Hij heeft een paar dingen stuk gemaakt, de meeste zijn opgenomen geweest om de plaatsbechrijving buiten 1 niet. ( de knop van de brander was afgebroken dat ontdekt was op de dag dat ik de sleutels aan de nieuwe huurders heb gegeven. Zij waren er dus nog niet ingetrokken. Heb de mevr van de plaatsbeschrijving gecontacteerd. zij bevestigde dat ze niet alles kan nazien. mijn ex huurder betwist nu uiteraard dat hij dit niet moet betalen.) Nu had ik toen vernomen dat ik met offertes de prijs kon bepalen en dat bedrag van de huurwaarborg af trekken. Nu betwist hij het bedrag zowel dat op de pv van de plaatsbeschrijving staat als dat van de offertes ; hij eist facturen.

Ondertussen heb ik alles zelf gemaakt ook via vriendendiensten ( deels via en met mijn vader) heb heb ik bijna niets op factuur of aankoopbewijzen.

Kan dit? Hij trekt me nu voor het vredegerecht. Wat doe ik met mijn kosten voor een advocaat? Het gaat hiet over 450 euro??? Als ik een advocaat moet nemen, dan ben ik dat bedrag al sowieso kwijt.

Alvast bedankt voor de reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 okt 2010 12:57

Het ingehouden bedrag op de huurwaarborg omhelst de waardederving van het pand door de schuld van de huurder, NIET de kostprijs ter reparatie. Bijgevolg kan de huurder NIET eisen dat u hem facturen voorlegt die aantonen dat de reparatie werd uitgevoerd.

U kan perfect voorleggen wat de schade (vergeleken met de intredende plaatsbeschrijving) aan het pand was nadat de huurder het pand verliet? Hier is door een externe derde een uittredende expertise gemaakt?
De huurder heeft natuurlijk het recht dit in geding te trekken... u heeft het recht een advocaat in de arm te nemen, in het verzoekschrift een rpv op te nemen, verzoeken de kosten van het geding aan de dagende partij aan te rekenen en eventueel zelfs de huurder te veroordelen wegens roekeloos en tergend geding gelet op het feit dat er geen grond voor zijn eisen (de facturen) aanwezig is.

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 19 okt 2010 13:03

ja er is inderdaad door een extrene derde een intredende en uittredende expertise gemaakt.

Waar vind ik een advocaat die hier iets van kent en dit kan waarmaken ( heb namelijk al met advocaten gewerkt maar ben er nog niet echt tevreden van geweest)

Reclame

baldwyn
Berichten: 158

#4 , 19 okt 2010 15:24

ja er is inderdaad door een extrene derde een intredende en uittredende expertise gemaakt.

Waar vind ik een advocaat die hier iets van kent en dit kan waarmaken ( heb namelijk al met advocaten gewerkt maar ben er nog niet echt tevreden van geweest)
Daarvoor vermeld je best waar je ongeveer woont.

Die mensen verplaatsen hun niet de helft van het land voor dit soort zaken.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2010 16:03

Vermeldt de uittredende plaatsbeschrijving ook de kostprijs van de herstellingen of waardevermindering, dus cijfers, of enkel wat er stuk ? Voor iets wat niet op de uittredende plaatsbeschrijving staat is de kans dat je dit toch ten laste van de huurder kan leggen als hij dit betwist heel klein.

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

#6 , 20 okt 2010 08:32

Vermeldt de uittredende plaatsbeschrijving ook de kostprijs van de herstellingen of waardevermindering, dus cijfers, of enkel wat er stuk

dat schilt ook van sommige zaken wel, maar bijvoorbeeld voor het maken van de parket niet, daar telde een offerte voor. Voor die knop van die brander, die staat niet op het expertiseverslag, die is waargenomen bij de intrek van de nieuwe huurders.

ik woon in langs de kanten van schilde zoersel malle

Terug naar “Huren”