Stoppen met huur betalen?

Kelly_pl
Topic Starter

Stoppen met huur betalen?

#1 , 13 okt 2010 20:03

Daar er zoveel gebreken zijn in onze woning en de verhuurder hier niets aan wil doen, is mijn vriend vanplan om geen huur meer te betalen tot de problemen opgelost zijn.
Maar ik denk dat dit niet slim is omdat de huisbaas ons dan ook in gebreke kan stellen.

Mag er zomaar gestopt worden met de huur te betalen of moet er eerst door een bevoegde instantie/persoon bevestigd worden dat deze woning momenteel niet conform is met de wetgevingen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 13 okt 2010 20:09

Op eigen houtje beslissen om te stoppen met huur betalen is NOT DONE.
De verhuurder kan jullie inderdaad in gebreke stellen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2010 20:09

Stuur uw verhuurder een AS en zeg hem, met duidelijke verwijzing naar al uw vorige stappen, dat als de opgesomde gebreken niet zijn opgelost op xx/xx/xxxx je de huur op een geblokkeerde rekening zal storten, en die pas zal vrijgeven als aan de gebreken is verholpen. zo geef je ghem (nogmaals) te tijd om werken uit te voeren.
Je zal in ieder geval al een stuk sterker staan moest hij naar de vrederechter trekken .

Reclame

Vandebos

#4 , 13 okt 2010 21:15

Klopt, als er een ding is waar vrederechters niet tegenkunnen is het als burgers/huurders zelf het recht in de hand nemen, zelfs als er daarvoor een gerechtelijke grond bestaat.

In de link in onderschrift vindt u een tekst wie doet wat.pdf terug, deze bevat een mooi schema van hoe je je als huurder tegen dergelijke zaken kan wapenen.

echelon

#5 , 17 okt 2010 19:01

Hallo Moderator,

Ik krijg die bestanden niet gedownload.
Er komt bij te staan dat het max. aantal gratis downloads overschreden is.

mvg,

Vandebos

#6 , 17 okt 2010 19:56

Hmmm dat gebeurd soms, (te populaire tekst...)

Pb me je email en ik zend het op.

Terug naar “Huren”