opzegging huurcontract door verhuurder zonder motief?

bart023
Topic Starter

Re: opzegging huurcontract door verhuurder zonder motief?

#16 , 26 sep 2010 17:30

dank u wel voor de reacties.
Nu weet ik waar ik sta. nergens :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#17 , 27 sep 2010 01:01

dus de huidige huisbaas kan gewoon verkopen, nieuwe huisbaas zegt op en ik ben de pineut?
Hij kan verkopen, en je hebt nog 6 maanden de tijd om te verhuizen. Waarom zou je de pineut zijn zoals je zegt ? Op 6 maanden kan er veel gebeuren.
dank u wel voor de reacties. Nu weet ik waar ik sta. nergens :-)
Zou ik zo nog niet onmiddellijk zeggen als ik van jou was. Eerder "let the games begin". Neem je tijd en kijk eens rond op het forum, maar vooral lees goed tussen de lijnen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

bart023
Topic Starter

#18 , 27 sep 2010 11:36

Hallo,
Ik ben net bij de notaris langs geweest.
Hij vertelde mij net hetzelfde wat hierboven is gezegd.
huisbaas verkoopt, nieuwe eigenaar zegt op, NA verlijden van akte, voor eigen bewoning.
Ik heb 6 maanden opzeg zonder vergoeding.
MAW ik zit nog zeker 10 maanden safe.
MAAR gaat de huisbaas wel een koper vinden :-d

Groetjes

Reclame

Lightning

#19 , 27 sep 2010 11:41

Uw huisbaas zal een koper vinden als hij wil.
En u maakt zich nu druk over de mogelijke opzeg door een nieuwe eigenaar, maar de kans dat de koper u gewoon verder laat huren bestaat net zo goed.

bart023
Topic Starter

#20 , 29 sep 2010 12:14

Moet de verhuurder mij aangetekend verwittigen og mag hij zijn pand zomaar om het net gooien?

Vandebos

#21 , 29 sep 2010 12:26

Hij mag dit zonder voorafgaandelijke verwittiging. Beleefdheid is wat anders, maar niets kan hem tegenhouden.

bart023
Topic Starter

#22 , 29 sep 2010 12:37

dank u wel!

bart023
Topic Starter

#23 , 10 mar 2011 18:13

Hallo,

Ondertussen is mijn appartement verkocht.
De nieuwe eigenaar heeft al te kennen gegeven dat ze mij zal opzeggen en een termijn van 6 maanden zal respecteren.
correct lijkt mij.
Nu zou ik graag willen weten wat ik moet doen om de nieuwe eigenaar te controleren dat ze wel degelijk binnen het jaar het appartement betrekt.

Alvast bedankt iedereen,

Mvg,

Bart

Vandebos

#24 , 10 mar 2011 19:12

U passeert regelmatig eens om te kijken of er geen affiche "te huur" ophangt. 12 maanden nadat u het pand heeft verlaten begeeft u zich met uw oude contract en de opzegbrief naar de dienst bevolking van de gemeente en vraagt u een bewijs van woonst van diegene die volgens uw opzegbrief in het pand zou moeten wonen.

bart023
Topic Starter

#25 , 10 mar 2011 19:33

dank u wel voor de snelle reactie

Terug naar “Huren”