Dergelijke zaken kan je toch TIJDELIJK wegnemen.
Uiteraard, maar dit kost wel wat tijd (dat computermateriaal gaat nogal, mijn verzameling is breekbaar en moet zorgvuldig verpakt worden om "tijdelijk weg te
nemen"). Die verzameling ga ik dus meteen inpakken om te kunnen verhuizen. Hier ga ik toch snel een middagje en avond mee bezig zijn. Gezien de werkzaamheden in ons
nieuwe huis, zou ik hier pas binnen een week of twee tijd
voor kunnen maken.
Anyway, ik zal de firma eens bellen en eens horen wat ze willen komen doen.
Verder: wat
voor info kan / mag ik de verhuurfirma geven? Ik weet dat het huis bijvoorbeeld geen EPC certificaat heeft, geen geldig keuringsattest van de electriciteit, geen geldige keuring van de waterinstallatie binnen of van de gas. Als hiernaar gevraagd wordt, antwoord ik dan best gewoon eerlijk, of verwijs ik de firma gewoon door naar de eigenaar
voor dit soort informatie? Ik heb nu de indruk dat de eigenaar er zich zo weinig mogelijk wil van aantrekken. Die had vier jaar lang met ons goede huurders: we betaalden op tijd onze huur, onderhoudden de woning perfect, en vielen
voor de rest de eigenaar niet lastig (ondanks de mankementjes aan het toch wel oude huis). We stuitten zelfs op wat onbegrip toen we vertelden dat we gingen verhuizen ("allé, ge zit daar toch goed, en de huur is toch niet te hoog?"). De eigenaar had
voor ons al héél wat "onaangename avonturen" beleefd met andere huurders, dus ik denk dat het daarom is dat nu een verhuurkantoor ingeschakeld wordt, om die problemen wat op te vangen.