Voorschot betaled, nu geen vertrouwen in aanemer...

clairebear3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Voorschot betaled, nu geen vertrouwen in aanemer...

#1 , 14 jan 2019 20:43

Ik heb een vraagje maar helaas ik denk dat ik het antwoord al weet...de situatie...


Prijs offertes gevraagd voor het plaatsen van steentapijt, gekregen van aanemer 1 en aanemer 2, aanemer 3 heeft gezegd dat de ondergrond te slecht was en hij wou geen steentapijt plaatsen. Nog eens gevraagd aan aanemer 2 'geen probleem hoor, ondergrond is goed genoeg, putjes vullen wij ezv' Ik heb mij laten ompraten. Ik heb gereageerd via email dat ik akkoord was met de offerte. De week van de plaatsing een voorschot van 600euro betaald. De dag van de plaatsing komt aanemer 3!! In zijn eigen werk camion en zegt nogmaals 'hier kan ik echt geen steentapijt plaatsen, de ondergrond is te slecht'. Ik heb gebeld met aanemer 2 'komt goed hij begrijpt dat niet ezv', volgens mij kent zij er niks van. Ik ben naar de adres op de offerte gegaan, het was haar huis, daar lag geen vloer in laat staan steentapijt, helemaal onderkomen. Ik geloof aanemer 3 volledig, ik denk nu dat het geen goed idee is, om steentapijt te plaatsen, het staat in de kleine letters van de offerte dat de ondergrond moet goed zijn en is ons verantwordelijkheid, maar zij is eerst komen kijken naar de ondergrond en heeft gezegd dat het geen probleem is.

Ik heb nu totaal geen vertrouwen in haar, zij heeft geen kantoor, blijkbaar geen eigen werkmannen. Er is 10 jaar garantie op de vloer maar ik geloof dat binnen twee jaar dat ze ofwel failliet is of in het buitenland.

Als wij niet willen doorgaan ik neem aan dat wij ons 600euro kwijt zijn? Wij proberen zoveel zelf te doen om kosten te besparen dus het doet nu echt pijn om ofwel 600euro kwijt te zijn of nog boven op te geven voor een slecht vloer.

Dank u! Zal wel vol foutjes zijn wat k ben engels talig :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 jan 2019 09:33

Typisch zo'n zogezegde aannemer die een offerte geeft zonder de nodige kennis en werkmensen, een soort voortverkoper.
Het enige wat ze zeker doen in een commissie van de onderonderaannemer optrekken en zich van de rest niets aantrekken.
Bij de dakwerken van mijn buurman waren er 4 dergelijke types op een rijtje. Je mag dus aannemen dat de aannemer die de hoofdofferte heeft gemaakt minstens 20 % duurder is dat diegene die het werk uitvoert (als ze ieder 5 % commissie opstrijken)

clairebear3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2019 09:45

Mijn man heeft gisteren een dagje verlof genomen en wij hebben overlegd met haar en een akkoord bereikt. Als ik haar mag geloven krijgen wij onze voorschot terug. De man die normaal de vloer ging leggen heeft materiaal van hun hier gelaten dus wij hadden iets om te hanteren.

Ja het is soms niet te geloven, zij stond hier rond uit te liegen, hopelijk krijgen wij onze centjes terug en wij hebben ook een les geleerd.

Erg eh, je werkt zo hard voor uw geld en het kan zomaar mis lopen.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 jan 2019 12:30

Best steeds naar referenties vragen, en die personen ook even bellen of zelfs even gaan bezoeken om het uitgevoerde werk te gaan bekijken. Vraag minimum 3 referenties met adres en telefoonnummer. Als ze dat niet kunnen of willen geven: OPPASSEN

Terug naar “Aanneming”