Plaatsbeschrijving

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

Plaatsbeschrijving

#1 , 07 nov 2018 21:14

Wij hebben een nieuwbouwwoning waar we sinds 2/6/2018 in wonen.
Aangezien wij de gesloten bebouwing hebben zal zr nog een huis worden naast gebouwd.
Er is een landmeter langs geweest om een plaatsbeschrijving te maken. Deze heeft met een bandrecordertje het huis rondgegaan. Hier en daar wat foto's gemaakt. Onder andere van een plek met bouwvocht.
Ondertussen zijn we november en de bouw hiernaast is nog niet begonnen. Ik heb ook nooit een document gekregen van deze plaatsbeschrijving of iets moeten tekenen.
Deze plaatsbeschrijving is ondertussen al meer dan 6 maand geleden en de vlekken van bouwvocht zijn ondertussen ook al lang verdwenen.
Moet er een nieuwe plaatsbeschrijving gebeuren of kan ik dit eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 nov 2018 23:35

Zolang u niet getekend hebt is ze niet geldig en bent u er niet door gebonden. Het is niet meer dan een eenzijdige verklaring waarin men eender wat kan schrijven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 nov 2018 11:44

Normaal zal je voor aanvang van de werken bij buurman wel een exemplaar ter ondertekening voorgelegd krijgen. Als des heeft deze PB geen enkel waarde. Heb aan de aanvang van mijn carrière gewerkt bij een grote aannemer die bezig was met grote werken zoals metrowerken in Antwerpen (1970) Gezien het hier hele straten betrof werden die PB opgemaakt met honderden, en dit door een extern expertisebureel. Ik moest ervoor zorgen, als beginnende werfleider, dat deze PB tijdig weer bij de aannemer binnenkwamen eens ze ondertekend waren. Een 10 tal kwam nooit terug binnen, en het waren juist deze personen die het eerst aan de klaagmuur stonden (mijn bureel) als er ook maar een miniem barstje te zien was.. Ze kwamen natuurlijk van een koude kermis thuis.

Reclame

Terug naar “Aanneming”