Geldigheid getekende offerte

brik en brak
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Geldigheid getekende offerte

#1 , 30 sep 2018 20:31

Hallo,

Ik had graag geweten of er een wettelijke termijn bestaat waarin een aannemer een getekende offerte dient uit te voeren.
Ik heb namelijk in maart een offerte goedgekeurd en ondertekend terugbezorgd, maar over die termijn staat er niet veel vermeld dus dit kan dan nog 3 jaar duren?
Nu zijn we morgen oktober en heb ze al meerdere malen gebeld maar ze blijven hun kat sturen, ik zou dus graag die offerte verbreken en een andere leverancier zoeken die wel komt opdagen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 okt 2018 09:06

Indien je er zelf geen uiterste datum van einde werken hebt bijgezet , kan aannemer dit rekken tot het jaar stillekes.
Stuur hem alsnog een aangetekend schrijven en zet daarin een uiterste einddatum. Hij moet zich hieraan niet houden, laar het is voor hem toch al een signaal om voort te maken. Zet er ook in, dat als hij dat niet doet, je verplicht zal zijn naar de VR te stappen, en de ontbinding van de overeenkomst te vragen + schadevergoeding.. Heb jij voor deze werken een voorschot betaald?

brik en brak
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2018 13:04

Nee ze hebben mij geen voorschot gevraagd.
Ik zal ze dan nog maar eens bellen en eventueel daarna een aangetekend schrijven sturen, ik denk dat het voor hun toch ook wel nadelig zal zijn om zo lang te wachten, het wekt in ieder geval geen vertrouwen op en mond tot mond reclame zal ook niet goed werken op deze manier.

bedankt voor je reactie

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 03 okt 2018 05:24

en de aannemer zal antwoorden met. Geachte, we zijn overeengekomen dat u mij zou verwittigen wanneer de werken kunnen aanvangen. …………… en dan sta je dan. Idd vragen om weerderzijds akkoord om overeenkomst te verbreken zonder schadevergoeding. Anders zal je naar de vrederechter moeten en dan kan het nog een tijd duren en kosten meebrengen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”