Dakrenovatie niet volgens offerte, wat nu?

Gebruiker55
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dakrenovatie niet volgens offerte, wat nu?

#1 , 13 sep 2018 14:45

Beste,
Vorige week is er een firma uit Mortsel gestart met de renovatiewerken voor zowel mijn pannendak als platte daken..
Gisteren heeft men op het pannendak met dakkapel de laatste pan gelegd..
Nu, er was duidelijk afgesproken dat ik de zoldervoer deels zou verlagen om meer bewegingsruimte onder de schuine kant te creëren , andere deel van de zoldervloer zou ik dan verwijderen ,om zo dmv 2 grote dakvensters het daglicht door te laten dringen naar onderliggende kamer en nadien zelfs helemaal tot benedenverdiep..
In de offerte staat er letterlijk .. i quote: ." Levering en plaatsing van gedrenkte houten dakstructuur muurplaten/gordingsbalken/keperwerk,
"De GORDINGSBALKEN zullen terug op de gelijke plaats komen, daarna komen er nieuwe kepers op deze gordingen"
Tot mijn grote verbazing kom ik vorige week thuis en zijn plots de ALLE gordingen verwijderd, alsook de zoldervloer ,hebben een balk gestoken voor de dakkapel en een spanten dak getimmerd, ..deze constructie ( een driehoek waar de horizontale spanten de sterkte van het dak waarborgen ipv de gordingen),...
Ik kan nu zelfs nog geen opening maken voor een trapladder zonder de sterkte van de bovenliggende schuine spanten en het geheel aan te tasten.
De zoldervloer,(lees spanten )wegnemen gaat ook niet of het boeltje stort in,.. opvangen bovenaan met trekbalken ook niet door de twee dakvensters...maw heel mijn toekomstige planning om het licht van de dakvensters deels te laten doordringen tot beneden en een open ruimte te creëren valt bij deze volledig in duigen..
Hebben mij niets op voorhand laten weten, en gewoon uitgevoerd op een dag dat ik ook al niet wist op voorhand... oeff, .. serieuze brok,..;-)..aangetekend in gebreke stellen?,.. zijn nog niet aan platte daken begonnen maar wil hier onderuit,..ZONDER 15% annulatiekosten !
Mvg,
Guy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 13 sep 2018 16:48

Mag ik hopen dat u al die afspraken in een gedetailleerde offerte ontvangen hebt?

Gebruiker55
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2018 14:47

hoi Procureur,.. in de offerte staat er letterlijk wat ik hierboven reeds heb geschrevën,..nl .
n de offerte staat er letterlijk ..
Levering en plaatsing van gedrenkte houten dakstructuur,muurplaten/gordingsbalken/keperwerk,
"De GORDINGSBALKEN zullen terug op de gelijke plaats komen, daarna komen er nieuwe kepers op deze gordingen",...
Dat hij met spanten werkte ipv balkjes dat wist ik en was mee akkoord,.. maar even zonder mij te verwittigen een spanten vloer timmeren dat de rest bij elkaar houdt , .. is andere koek .. DAT doe je gewoon NIET!,... draaid alles om wat er gezegd is en wil eigenlijk liefst de platte daken laten voor wat het is,.. zegt het niet letterlijk maar heeft reeds factuur voor pannendak gestuurd terwijl normaal eindfactuur na ALLE werken komt...ik heb ook rechtsbijstand , .. enfin goede raad mag altijd...;-)

Reclame

Terug naar “Aanneming”