vloeropbouw te hoog

Stevenj
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vloeropbouw te hoog

#1 , 13 sep 2018 11:44

Hallo

We zijn momenteel onze woning aan het renoveren. In een ruimte van ongeveer 70m² willen wij voor 50m² vloerverwarming voorzien. Wij hebben zelf de vloer en de onderliggende chape laag van deze 50m² uit gebroken. Met een simpele rolmeter heb ik op 2 plaatsen gemeten en kwam ik uit op een 8cm vrije ruimte voor vloerissolatie(pur)/vloerverwarming/chape. Deze 8cm kwam ook overeen met de maten die op de oude bouwplannen stonden van 1980.

Volgens de vertegenwoordiger van het bedrijf (deed al de werken) was deze 8cm voldoende. Aangezien ik zelf niet echt thuis ben in dit hele gebeuren mail ik volgende vraag naar de vertegenwoordiger:

Ik: Komt er of kan er nog iemand langs komen om de situatie te bekijken? Het is voor mij niet allemaal zo voor de hand liggend en ik wil zeker zijn dat er geen misvattingen zijn vanaf het begin.

Vertegenwoordiger: Ik kom sowieso nog langs op de werf om alles in detail te bespreken.

Ik: Een eerst plaatsbezoek lijkt me misschien wel handig. Aangezien dat ik de voornaamste werken zelf uitvoer. Is het handig om te weten wat ik waar nog moet doen of aanpassen.

De vertegenwoordiger komt langs en zegt dat ik mij geen zorgen moet maken. Hij zegt enkel dat ik ervoor moet zorgen dat de elektriciteitsleidingen die onder de isolatie komen te liggen. Goed moet vast maken en dat ik zo weinig mogelijk moet laten kruisen. En dit doe ik ook (ik heb een foto waarop te zien is dat deze om de meter zijn vast gemaakt in de grond)

De isolatie en de vloerverwarming worden geplaatst. Een paar dagen later belt een werknemer van isola me, met de vraag of hij “het een en tander” mag komen op meten. Blijkt nu dat heel de opbouw nu al te hoog is om nog voldoende chape te plaatsen. Hij geeft aan dat er mogelijks enkele elektriciteitsleidingen zijn los gekomen en dat er op veel plaatsen de vrije ruimte absoluut geen 8cm is.

De elektriciteitsleidingen zaten muurvast voor dat de isolatie gespoten werd. Bijkomend als er daadwerkelijk 8cm vrije ruimte was dan was dit ook geen probleem geweest dat deze wat losgekomen waren.

Naar mijns inziens had echter alles voor de werken op gemeten dienen te worden en niet halverwege. Voornamelijk om dat ik zelf al vraag voor de werken aan vatten om de situatie te bekijken zodat er geen misvattingen zijn.

Kunnen wij het bedrijf in gebreke stellen hiervoor? De enigste oplossingen zijn of alles er terug uit (inclusief onze elektriciteit) of een klein opstapje dwars door onze ruimte van 5cm (Wat we ook niet echt zien zitten als we een maal slecht te been zijn later)

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 sep 2018 18:25

Ik denk dat je u in het zak hebt laten zetten door een ondeskundig verkoper. U hebt geen 8 cm nodig maar om en nabij de 20 cm, afhankelijk van het type dat je verkiest.
Zie bijlage
https://www.livios.be/nl/bouwinformatie ... r-de-loep/

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2018 19:13

Zo iets begrijp ik niet ??

Heb je geen architect geraadpleegd ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 sep 2018 19:47

Met een simpele rolmeter heb ik op 2 plaatsen gemeten
Natuurlijk niet het ideale instrument om zo iets te meten. Gebruik gewoon een vouwmeter. Het verschil kan een paar mm zijn.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 24 sep 2018 14:15

Er zijn vloerverwarmingen die minder hoogte nodig hebben.
Heb aan TS twee firma doorgegeven via PB.
Andere gegadigden kunnen steeds een PB sturen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 sep 2018 14:46

...of een klein opstapje dwars door onze ruimte van 5cm (Wat we ook niet echt zien zitten als we een maal slecht te been zijn later)
Als dit uw probleem oplost, zie ik het probleem niet? 5 cm kan je perfect overbruggen met een héél erg kleine helling. Laat die 5 cm over een lengte van één meter omhoog komen, en je zal het nauwelijks merken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 sep 2018 16:34

Zoals Tom schrijft, en de chaper zou dit moeten kunnen, allee als hij zijn job kent en er geen deuren in de weg zitten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanneming”