Herstel dak na brand bij buren

Hersteldaknabrand
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja

Herstel dak na brand bij buren

#1 , 07 sep 2018 10:14

In februari dit jaar was er een zware brand bij de buur waarbij het hele huis is uitgebrand.
Wij hebben ook schade aan ons dak het moet helemaal vernieuwd worden, hebben een dokwerker aangesproken en die heeft een offerte opgemaakt waar we mee akkoord waren en ondertekend, hij deelde mondeling mee dat de werken in mei zouden starten... het werd mei en we hoorden niks van hem... meermaals getelefoneerd neemt niet op dan via sms wel bereikt waar hij ons meedeelde dat hij een ongeval had gekregen.. kan gebeuren..hij zou een latere datum nog doorgeven.. wij weer wachten maar hoorden niks.. wij weer bellen geen gehoor tot plots wel bereikbaar hij zou begin september komen... je raad het al weer niks gehoord... weer maar eens bellen en ja nu wel meteen bereikbaar en zou deze week donderdag of vrijdag beginnen.. tot ik deze morgen droog weg een sms kreeg dat hij niet zou langskomen... dus ik weer bellen en je kan het raden voicemail... nu is mijn vertrouwen helemaal weg... nu is mijn vraag wat kunnen we doen omdat het contract is getekend staan we machteloos.. ontbinden gaat ons geld kost..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 sep 2018 11:38

Ik neem aan dat u een dakwerker bedoelt, en geen dokwerker. ;-)

Ik neem aan dat er algemene voorwaarden staan op de offerte? Staan daar geen bedingen inzake ontbinding?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

lukasi
Berichten: 1138

#3 , 07 sep 2018 12:26

Hoeveel keer heb je gebeld?
Hoeveel keer heb je een aangetekend schrijven gestuurd ?

Stuur vandaag nog een aangetekend schrijven ( met antwoordkaart) waar u aannemer aanmaant om binnen de x weken de werken te starten en aftewerken binnen een periode van y weken. ( wees redelijk) Indien hij niet start op de voorzien datum in de toekomst dat jij het contract door hem als ontbonden beschouwd.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 07 sep 2018 15:03

Wat ik hier eigenlijk zou willen zien, en wat ik dus niet terugvind : hebt u dat hele zaakje überhaupt al aan uw eigen brandverzekering aangegeven? Wanneer? Met welk resultaat? Zijn zij op de hoogte van die offerte van die zgz. dakwerker?

Hersteldaknabrand
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja

#5 , 07 sep 2018 16:15

Ja ik bedoelde wel dakwerker.. natuurlijk is de brandverzekering op de hoogte meteen na de brand en alles is geregeld op financieel gebied.. dus zijn waren op de hoogte van de offerte daar zit het probleem niet @bosprocedure het gaat gewoon dat de dakwerker niet van zijn woord is.. hij houd ons gewoon aan het lijntje met mondelinge beloftes...

Hersteldaknabrand
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja

#6 , 07 sep 2018 16:18

@Ghentian als we het contract willen ontbinden moeten we 30% van de factuur betalen..

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 07 sep 2018 16:21

Doe dan als de bliksem wat @lukasi u aanraadt in #3 hierboven. Geef aub ook niet te veel tijd om tenminste een afspraak te maken wanneer hij (ook binnen een korte, redelijke termijn ) begint.,

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 07 sep 2018 16:23

@Ghentian als we het contract willen ontbinden moeten we 30% van de factuur betalen..
…..

Niet als u in die aangetekende brief, waarvan sprake, dit ter sprake brengt. Hij kan niet eeuwig blijven uitstellen, toch niet als hij te goeder trouw is.


Een beetje druk zal hem geen kwaad doen.

Hersteldaknabrand
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja

#9 , 07 sep 2018 18:47

Bedankt voor de tips allen

Terug naar “Aanneming”