Discussie met aanneemster

Frequency
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Discussie met aanneemster

#1 , 04 sep 2018 21:24

Goedenavond forum,

Via deze weg wil ik mezelf bevragen hoe sterk ik momenteel sta in volgende situatie (ook al ben ik persoonlijk niet trots over men gemaakte keuzes) :

Recentelijk werd via onze kenniskring een aanneemster aangesproken voor renovatiewerken uit te voeren aan ons pand.
Deze aannemer kwam langs om de werken op te meten, ze stelde voor om in het zwart te werken, deze zouden in totaal 3 volle weekends in beslag nemen.

De weken passeerden, echter na 3 volle weekends waren er praktisch nog geen werken uitgevoerd en beslisten ik en men partner om de samenwerking teleurgesteld stop te zetten. Vervolgens kwam ze echter langs met een gepeperde rekening, met uit de lucht gehaalde werkuren/vervoerskosten,etc... Mits we het vermelde bedrag niet wilden betalen (en een tevergeefse verzoeningspoging langs onze zijde), heeft ze vervolgens een factuur opgesteld/aangeleverd.

Initieel reageerde ik erop dat we geen overeenkomst/offerte hebben ondertekend, echter kregen we vervolgens een reply hierop met dat een overeenkomst/offerte bijkomend is (en geen verplichting), grappige is uiteraard dat de rollen omgedraaid worden en wij volgens haar ineens vragende partij waren voor in het zwart te werken. Kort nadien ontvingen we nog een herinneringsbrief met de melding indien we deze niet zouden betalen, dit dispuut zal opgenomen worden via haar advocaat/het vredegerecht.

Een verzoening lijkt helaas in deze situatie niet meer mogelijk/een eerlijkere prijs te bespreken om toch alle partijen een gemoedsrust te gunnen.

Alvast bedankt voor jullie eerlijke mening.
Groeten,
Frequency

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 sep 2018 21:55

staat niks op papier?

dan zal zij alles moeten bewijzen als ze u voor de rechtbank daagt

stel haar via aangetekend schrijven in gebreken en zet in de brief dat er nooit enig contract of offerte is opgemaakt en dat u de "factuur" betwist

tevens als u haar toevallig opbelt (of zij u), mag u het gesprek opnemen, zij moet haar toestemming daar voor niet geven

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 sep 2018 11:08

Dat heb je als je met malafide aanneemsters in zee gaat. :lol:

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 05 sep 2018 11:14

er is toch zeker ook geen eerder mailverkeer of sms verkeer geweest hierover?

indien alles mondeling gebeurt is, staat de aannemer zeer zwak om zijn factuur te bewijzen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 sep 2018 13:07


indien alles mondeling gebeurt is, staat de aannemer zeer zwak om zijn factuur te bewijzen.
Als er getuigen zijn die bevestigen dat er daar gewerkt is, moet er al niet veel bewezen worden, zulke zaken al mee gemaakt, dit zou goed worden dat niemand nog betaald dient te worden als er geen offerte is !
Tussen zwak staan en de zaak verliezen is soms een hele weg.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 05 sep 2018 13:46

klopt maar bewijslast ligt bij de aannemer.

ik weet niet wat het factuurbedrag is maar als dit een anzienlijk bedrag is waarvoor voorafgaand geen overeenkomst/offerte werd opgemaakt gaat de rechter zich ook wel vragen stellen neem ik aan betreft zwartwerk

Terug naar “Aanneming”