Aannemer laat niets meer van zich horen

Justin Credible
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aannemer laat niets meer van zich horen

#1 , 30 aug 2018 13:47

Hallo

Ik heb midden juli een ondertekende offerte opgestuurd voor de aanleg van een tuin en bijbehoren.
Meteen heb ik de aannemer/tuinman gevraagd wanneer de werken zouden kunnen starten.
Tot op vandaag heb ik al ettelijke mails verstuurd, een dozijn voicemails achtergelaten, maar ik krijg geen gehoor.

Ondertussen heb ik een afspraak gemaakt met iemand anders voor te komen kijken en voor het opstellen van een offerte, maar ik wil zeker zijn dat de eerste aannemer/tuinman mij niet kan betichten van contractbreuk.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 aug 2018 17:17

Je zal van de eerste aannemer in ieder geval een geschreven en ondertekend akkoord moeten hebben om de bestelling te verbreken. Hij kan, en mag u ook altijd nog een schadevergoeding vragen voor het schrappen van de bestelling.
Als je zonder zijn akkoord toch in zee zou gaan met een andere tuinaannemer, kan hij u tot 10 % van de door u ondertekende offerte aanrekenen

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 30 aug 2018 19:48

Dus een AS waarin u vraagt wanneer beginnen en dat antwoord moet binnen X dagen eveneens aangetekend bij u toekomen.
U kan in de AS al de pogingen tot contact opgelijst vermelden.
Dat u bij geen reactie - hopelijk hebt u nog geen voorschot betaald - u het contract wegens totaal ontbreken van enige communicatie en verdere afspraken u het contract Y dagen daarna als verbroken zal beschouwen.
Bij betaald voorschot kan u dan evenzo schadevergoeding vragen.

Reclame

Justin Credible
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2018 10:39

Beste

Bedankt voor jullie reactie. Gelukkig is er nog geen voorschot betaald. Ik zal hiermee rekening houden en een AS opstellen.

Terug naar “Aanneming”