Dakwerken

Iamevyke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dakwerken

#1 , 15 aug 2018 09:05

Goede morgen,

Ik heb wat problemen met mijn dakwerken en vraag me af wat ik hier verder mee kan doen.

In februari van dit jaar tekende ik een contract met een dakwerker die we kennen. In het contract staat dat hij 3 mei zal beginnen met de werken. Na veel vertraging en excuses en uitvluchten is hij uiteindelijk pas rond de 15de juni gestart met de belofte dat alles af zou zijn voor het bouwverlof. Heb in februari een voorschot betaald en in juni na 1 werkdag van die mannen het 2de deel.( omdat hij dat nodig had voor belastingen te betalen)
Bijgevolg vielen de werken meerdere maken stil zonder enige verwittiging. Toen het bouwverlof er aan kwam en mijn dak nog steeds niet af was kreeg hij een accidentje met de step van zijn dochter en viel hij een open enkelbreuk. Ik snap dat hij zelf dan niet kan werken maar dan moet hij toch een oplossing zoeken..... wij zijn met enkel onderdak moeten vertrekken op vakantie terwijl dat niet de afspraak was. Ik betaalde voor ik wist dat hij gevallen was het 3rde deel omdat hij het nodig had voor zijn gezin
Het is 3 weken bouwverlof geweest en in die tijd geen oplossing gekomen.
In de eerste week na het bouwverlof is het hevig beginnen regenen waardoor het binnen geregend is in mijn berging en mijn zolder. Hier heb ik foto’s van doorgestuurd en zijn antwoord was dat zoiets wel kan en dat ze afgelopen maandag gingen komen werken en dat het gisteren af zou zijn.
Gisteren kom ik thuis van mijn werk en het is nog steeds niet af. We hebben nog steeds niet alle materialen en ik ben het nu helemaal moe.
Ik heb hem nogmaals geconfronteerd met foto’s en hib stuurt weer een bericht dat het donderdag af zal zijn.
Het heeft weer geregend en is weer nat geworden binnen en daar zei ik op dat het genoeg geweest is met praatjes en dat ik er genoeg van heb.
Hij zegt daar op dat hij het ook moe is en zijn best doet met zijn gebroken poot.
Maar ik kan er toch ook niets aan doen dat dit gebeurd. Hij moet denk ik toch zorgen dat er vervanging komt.
Het kan toch niet dat ik 8tot 12 weken moet wachten op een oplossing en het maar normaal moet vonden dat het binnen regent.
Werken zouden dus aanvangen op 3 mei en een maand duren....
Het is vandaag 15 augustus en nog niet af.
Wat kan ik doen,
Wie staat hier recht in zijn schoenen.
Graag raad aub want ik zie het niet meer zitten.( we hebben ondertussen dus ook al 12300 € van de 14500€ betaald)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 aug 2018 09:33

Zeker niets meer betalen. Is een dakwerken met financiële problemen en mogelijks binnenkort falliet

Reclame

Terug naar “Aanneming”