Offerte loodgieter akkoord

ELM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Offerte loodgieter akkoord

#1 , 13 aug 2018 15:53

Onlangs kochten mijn vriend en ik een huis met een oude verwarmingsketel. Deze willen we graag vervangen en we lieten in mei een loodgieter over de vloer komen om een offerte op te stellen. Deze man is de loodgieter van de ouders van mijn vriend en zij zijn zeer tevreden van zijn werk. Maar hij heeft wel de reputatie dat je hard achter zijn veren moet zitten. De offerte kregen we dan ook na een maand, na veel telefoontjes om te vragen of die al klaar was.

We beslisten om voor deze man te kiezen en ik mailde hem om te zeggen dat we akkoord gingen met de offerte, mits hij kon antwoorden op een bijkomende vraag. Ik wou namelijk zeker weten of deze prijs vast lag of dat er gewerkt kon worden met een percentage waarvan afgeweken kon worden. De offerte diende ondertekend opgestuurd te worden naar zijn adres, maar dat had ik voor alle zekerheid nog niet gedaan in afwachting op antwoord. Het antwoord bleef via mail uit. Weken lang hebben mijn vriend en ik afzonderlijk verschillende keren per dag gebeld naar de loodgieter om een antwoord te krijgen op onze vragen en een datum af te spreken om de werken te komen uitvoeren. Tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds geen antwoord gekregen.

We zien het helemaal niet meer zitten om met deze loodgieter samen te werken aangezien we op deze man niet kunnen vertrouwen. Dit is namelijk niet meer achter iemand zijn veren zitten, maar bijna stalken... MAAR: ik heb in mijn mail wel iet of wat mijn akkoord gegeven... Hangen we nu aan hem vast? Of is dat akkoord niet geldig omdat er specifiek gevraagd werd om getekend terug sturen (wat nooit is gebeurd).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 aug 2018 16:04

Wat zijn de exacte bewoordingen uit de mail?

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 13 aug 2018 20:17

"we akkoord gingen met de offerte, mits hij kon antwoorden"
Lijkt me een voorwaarde.
Maar best de juiste tekst.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 13 aug 2018 21:19

Speel op veilig. Als je hem wil ontslaan stuur dan een aangetekende brief met kopie per gewone brief (dus geen email) waarin je stelt dat de overeenkomst ontbonden wordt indien hij niet binnen een redelijke termijn (bv 1 maand) de opdracht uitvoert. In de aangetekende brief verwijzen naar de gewone brief en omgekeerd. Als de aangetekende brief terugkomt ongeopend bewaren voor t geval dat hij zou gaan procederen. Die “mits” voorwaarde kan je ook vermelden.

Als je deze brief niet stuurt riskeer je dat hij de,in zijn algemene voorwaarden voorziene annulatievergoeding vraagt.

waterproof
Berichten: 225

#5 , 16 aug 2018 19:58

Je zegt dat de offerte moest ondertekend worden voor akkoord. Dan is er dus nog geen akkoord. Toch maar aangetekend sturen voor alle zekerheid. Zou ook nooit met hem nu nog in zee gaan, als je er nu al zo moet achterna zitten, geen goed voorteken voor toekomst.

Aangetekende brief eindigen met: "Dit schrijven is opgemaakt onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis of verzaking."

Terug naar “Aanneming”