voorschot betaald voor afsluiting, maar aannemer stelt altijd uit.

michaeldebeir
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

voorschot betaald voor afsluiting, maar aannemer stelt altijd uit.

#1 , 20 jun 2018 22:28

Even kort schetsen,

op 16/04/18 tekende en betaalde ik een voorschot van 1250 euro voor een afsluiting (40procent).
De aannemer heeft een klein deel geplaatst, maar komt daarna niet meer opdagen en heeft telkens uitvluchten dat hij niet kan komen. en zijn materiaal nog niet is toegekomen. Terwijl hij eigenlijk al 2 maand tijd gehad voor zijn materiaal te bestellen.
Op 14/05/18 vertelde gij me via sms dat hij de rest ging afwerken in de week van 04/06/18. nu zijn we reeds 20/06/18 maar blijft hij steeds zeggen volgende week.
Ook is hij zelden te bereiken via telefoon. Ik heb hem daarop aangesproken; waarop zijn antwoord is:

"Ik vind het zeer spijtig zo te moeten samen werken, ik heb u voorgenomen, voor alle andere klanten die al veel langer hun voorschot hadden betaald, nu zal ik die ook eerst bedienen. Sorry ik zal u wel verwittigen wanneer het aan uw beurt is."

ondertussen ook wat opzoekwerk gedaan, en ook mensen die in hetzelfde schuitje van mij zaten.
Ik heb zo het gevoel dat ik ofwel zeer lang zal moeten wachten ofwel mijn geld kwijt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 jun 2018 09:24

Stond er een einddatum voor de werken in de overeenkomst?

michaeldebeir
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2018 11:09

Neen, geen einddatum.
Raar maar waar. Na gisteren het boze smsje ik hem gestuurd heb staat hij hier vandaag. Nu kan hij enkel maar de palen en betonplaat steken. De bovenbuis en de draad zelf is voor volgende week. Eens benieuwd.

Reclame

Terug naar “Aanneming”