rechtsgeldigheid brief ingebrekestelling en advocaat

dannycc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

rechtsgeldigheid brief ingebrekestelling en advocaat

#1 , 20 jun 2018 11:42

Beste,
Bij de voorlopige oplevering van mijn nieuwbouwappartement zijn er allerlei gebreken waardoor ik de laatste betalingsschijf van 2,5% nog niet betaald heb.
Ik ontving in de afgelopen maanden een email van de projectontwikkelaar, alsook 2 verschillende advocaten erna, om deze betalingsschijf uit te voeren.
Mijn adres (de geadresseerde, koper) in de brieven die men per email stuurt is telkens verkeerd. Het gaat maar om 2 letters extra in het adres. Door de twee extra letters wordt nog altijd een correcte taalkundige straatnaam bekomen, maar het is niet het juiste adres (straatnaam). Men mag toch verwachten dat de projectontwikkelaar de correcte straatnaam kent van zijn project, en geen foute straatnaam gebruikt in zijn brief (ingebrekestelling), en geen fout adres doorgeeft aan zijn advocaten die op hun beurt de verkeerde straatnaam gebruiken in hun briefwisseling
Men beweert telkens in de email dat de brieven aangetekend verstuurd werden, doch ik heb ze nooit ontvangen. Waarschijnlijk is het verkeerde adres de reden waarom ik deze brieven nooit ontvang per post en dan pas later per email ontvang.
Mijn specifieke vraag is wat de rechtsgeldigheid voor een Rechtbank van Eerste Aanleg is wanneer deze (aangetekende) brieven met oproeing tot betaling telkens een verkeerd adres vermelden.
Alvast bedankt
DC

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding