Isolatie zijgevel (landmeter)

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

Isolatie zijgevel (landmeter)

#1 , 11 jun 2018 21:52

Sinds mei wonen wij in onze nieuwbouw. Wij hebben de gesloten bebouwing waar nog een huis tegen moet. Wij hebben ons huis gezet met aannemer A. Onze buurman die aannemer B is gaat dit laatste huis bouwen op zijn grond dat hij momenteel gebruikt om containers te zetten. Nu is hij vandaag met zijn vrachtwagen tegen deze isolatie gereden waardoor het zwarte zeil beschadigd is en een stuk isolatie gescheurd.
Hij zei dat dit geen kwaad kon omdat hij deze platen er zal moeten afhalen omdat onze aannemer A teveel isolatie zou gestoken hebben waardoor deze over de perceelsgrens zou komen.
Om deze perceelsgrens te bepalen wil hij een landmeter laten komen waarmee hij iets te goed overeenkomt naar mijn mening.
Mijn vragen:
1. Mag hij dit zomaar doen isolatieplaten van ons huis verwijderen?
2. Kunnen wij om een andere landmeter vragen?
3. Wat doe ik met het schadegeval?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2018 08:46

1/ als deze op zijn grond staat mag hij dit.

2/ ja je mag ook een landmeter aanstellen, een landmeter is normaal een gezworen landmeter.

3/ daar kan ik geen juist antwoord opgeven, je moet eerst weten of de platen op u grond staan of op de grond van de buur.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanneming”