uitvoering door deurwaarder?

vakman
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uitvoering door deurwaarder?

#1 , 10 jun 2018 10:22

Ik heb met mijn vennootschap gelden tegoed van een klant. In het vonnis is vastgelegd dat de klant maandelijks mag afbetalen maar dat de gelden telkens de 5de kalenderdag op mijn rekening moeten verschijnen, anders is de gehele som opeisbaar. Het is al eens gebeurd dat hij een dag of vijf te laat betaald heeft en daar maak ik geen punt van, maar in mei verscheen het geld pas de 25ste op mijn rekening en deze maand is het nu de 10de en heb ik ook nog niets ontvangen. Nu heeft de klant die zogenaamd geen geld heeft ondertussen werken verder laten uitvoeren op wat nog eigenlijk onze werf is. Kan de klant zomaar werken verder laten uitvoeren door een andere partij? En mijn advocaat wil op mijn vraag van uitvoering door een deurwaarder niet ingaan omdat mijn klant voorzitter van Rotary is in haar gemeente....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 10 jun 2018 11:05

Als het inderdaad zo is dat uw advocaat niet wil optreden alleen omdat tegenpartij een zekere status heeft, zou ik toch gaan twijfelen...
Andere advocaat?

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 12 jun 2018 09:11

Je spreekt over "wat nog eigenlijk onze werf is".
Je vertelt wat het vonnis zegt over betaling van tegoeden, maar wat zegt het vonnis over de overeenkomst die er was ? Is die door het vonnis ontbonden, of loopt die verder ? In het eerste geval heeft de klant uiteraard het recht om andere aannemers werken te laten uitvoeren, zonder dat dit uiteraard hun verplichting wegneemt om jou te betalen volgens de bepalingen in het vonnis.
Ik zou in eerste instantie je advocaat (huidige of nieuwe ...) een AS laten sturen en de (ex-)klant wijzen op hoe ze het vonnis niet naleefden de voorbije maanden, en hen aanmanen het vonnis na te leven, en waarschuwen dat je niet zal aarzelen indien nodig een deurwaarder in te schakelen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

waterproof
Berichten: 225

#4 , 21 jun 2018 21:07

goeie advocaat die niet wil reageren omdat hij die uw klant kent. Klacht bij de orde van advocaten als u dat op papier of mail heeft staan. Die kan je toch niet serieus nemen.

Terug naar “Aanneming”