onvolledige oplevering van ramen

1965Flyware
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

onvolledige oplevering van ramen

#1 , 20 apr 2018 19:51

Beste,

In augustus 2017 heb ik een offerte voor het plaatsen van ramen voor akkoord ondertekend.
Een paar dagen later, op 8 augustus betaalde ik de eerste factuur, 35% van het totaal bedrag, voor de bestelling/in productie zetting.
Een tweede factuur, 35% van het totaal bedrag, bij aanvang van de levering/plaatsing, werd betaald op 25 october 2017.
De derde en laatste factuur, 30% van het totaal bedrag, te betalen 7 dagen na levering/ plaatsing, heb ik nog steeds niet betaald.

Inderdaad, nog steeds niet betaald, omdat er nog steeds geen volledige oplevering is gebeurd.
Ik heb de plaatsers persoonlijk en ter plekke gewezen op fouten en beschadigingen. Ook heb ik dit via mails (met foto's) bevestigd.
Zo is ondermeer:
een kader van een raam beschadigd met een boor tijdens het plaatsen.
een vliegendeur die scheef geplaatst is en over de grond sleept
een foutieve voordeur geleverd waardoor er niet de gevraagde deurklink geplaatst kon worden.
de vervangende deurklink is trouwens gemanipuleerd om te "passen' waardoor ze niet 100% vast zit.

Allemaal kleine prullen... dat wel, maar niet de volledige , correcte oplevering van de offerte waarmee ik akkoord ben gegaan.

We zijn nu 5 maanden verder, en ik heb totaal niets meer gehoord van de plaatser.
Stel dat die nu binnen 2 maanden komt met de nieuwe stukken, moet ik dat zomaar aanvaarden?
Moet ik dan alsnog de resterende 30% betalen?

Tot hoelang na de niet volledige plaatsing kan die firma nog langskomen met de juiste stukken?
Bestaat er iets zoals een wettelijk levertermijn?
Als ik niet op tijd zou betalen, werd en niet besteld of werden de werken niet gestart, of zou ik aanmaningen beginnen krijgen. Met extra kosten, tot dreiging met deurwaarder.

Ondertussen hoeven die kerels al niet meer te komen van mij.....na bijna een half jaar heb ik leren leven met de onvolkomenheden.

Toch graag uw advies en antwoorden.

Mvg
F.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 apr 2018 20:05

Heb je de firma al AANGETEKEND in gebreke gesteld? Indien nog niet, begin daar dan al mee. En geeft een uiterste datum op waartegen alles dient te zijn opgelost.

Reclame

Terug naar “Aanneming”