Sidings en roofing slecht geplaatst

Demelza
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sidings en roofing slecht geplaatst

#1 , 29 mar 2018 20:43

Ik heb een aannemer laten komen voor mijn dakomkasting en dakrand te laten vernieuwen van mijn bungalow.
Hierbij heeft hij beslist om met eternit sidings te werken. Wat voor mij oké was want ik ken er zelf niets van, en had enkel de vraag gesteld om iets met een houtstructuur te nemen.
Nu zijn de werken volgens hem afgewerkt... maar er is niets in orde van al de werken die hij heeft uitgevoerd. Voor de nieuwe dakrand heeft hij de oude uiteraard moeten verwijderen en moest hij dus nieuwe roofing branden. Deze hangt gewoon los, op sommige plaatsen niet gebrand, ook de hoeken niet dichtgemaakt, gewoon gaten in het dak nu...
Ook de sidings zelf zijn niet vakkundig geplaatst. Alles hangt vol met siliconen/TEC 7, sidings die niet goed aansluiten (kaderwerk heeft hij niet vervangen), soms siding te kort afgezaagd en gewoon een stukje erbij aangezet, bijna alle sidings zijn beschadigd, sidings scheef afgezaagd, houten latjes die er al terug zijn afgevallen, enz... Ik heb ongeveer een 300 foto's van de fouten.
Na 2 keer een aangetekend schrijven te hebben gestuurd met de foto's, is hij deze week begonnen met de 'mankementjes' op te lossen. Dit doet hij nu door de sidings te verven zodat de beschadigingen minder zichtbaar zijn. Terug nieuwe houten latjes er tegen te hangen. Maar zolang hij eigenlijk de kader niet eerst vernieuwd blijven de sidings er maar bric a bracque tegen hangen.
Tot overmaat van ramp laat hij daarnet zijn stelling vallen tegen mijn gevel waardoor allemaal stukken uit mijn crepi. Ook had hij vorige keer al een kras in mijn voordeur gemaakt, en een hoek van mijn venstertablet geslagen (heeft hij er terug aangelijmd).
Wat kan ik nu best ondernemen? Kan ik weigeren dat hij hier verder blijft knoeien, want hij maakt het allemaal alleen maar erger...
Of moet ik verder toelaten dat hij alles hersteld naar zijn normen dan...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 mar 2018 12:48

Hem al eens aangetekend ingebreke stellen, met vermelding van alle beschadigingen die hij heeft aangericht. met kopie van die brief via de gewone post.
Dan enkel betalen wat volgens u goed is uitgevoerd.
Geef hem 14 dagen om alles goed uit te voeren, en indien niet dossier aan de rechtbank overmaken.. Hiervoor best een advokaat inschakelen als je hier niet in thuis bent.
Je zal dan wel een voorschot voor de deskundige moeten betalen, die de rechter meer dan waarschijnlijk zal aanstellen maar dat kan je terugkrijgen als je gelijk haalt voor de rechtbank.
Volgende maal aan een aannemer enkele referenties vragen van een gelijkwaardig werk, en die ook gaan bekijken. Dat zal al veel problemen voorkomen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”