Schadevergoeding nodeloze vertragingen.

peter1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schadevergoeding nodeloze vertragingen.

#1 , 14 mar 2018 11:15

Begin vorig jaar besliste wij onze oude woning te laten slopen en door middel van recht van opstal 5 appartementen en bijhorende garages op onze grond te laten bouwen.
Na bezwaar van 3 buren verkregen wij een bouwvergunning met voorwaarde van de gemeente .
De drie buren trokken nu naar de deputatie waar deze vergunning bevestig werd .
Eind november kreeg de raadsman van onze aannemer (de bouwheer) telefoon van de raadsman van een van de drie buren met de vraag 25000 euro te betalen . Met het dreigement anders naar de raad van vergunningsbetwistingen te stappen. (uiteraard staat hier niets van op papier )
Wat deze dan ook deden begin december, waardoor de start met de bouw minstens anderhalf jaar word uitgesteld.
Gezien mijn oude woning reeds gesloopt is moet ik dus minstens anderhalf jaar langer huren, loop ik dus ook minstens anderhalf jaar huurinkomsten mis enz.
Gezien de afkoopbaarheid (chantage ?) en de weinig geargumenteerde bezwaren ervaar ik dit als grove pesterijen en misbruik makend van lange wachttijden bij de Rvvb nodeloze vertragingen teweeg brengen.
Is het mogelijk hier een schade vergoeding voor te eisen?
Waar en hoe ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 14 mar 2018 11:34

Zonder bewijs wordt het natuurlijk moeilijk iets te beginnen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 19 mar 2018 20:39

Dat wil zeggen dat de advocaat dat moet verklaren en dat het een bedreiging was....

Reclame

Cubes
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee
Locatie: Limburg

#4 , 09 apr 2018 15:11

Is het mogelijk hier een schade vergoeding voor te eisen?
Waar en hoe ?
Neen, dat is niet mogelijk. Er wordt immers geen bezwaarschrift tegen uzelf ingediend maar tegen de vergunningsverlenende overheid. U bent enkel tussenkomde partij (indien u dat wenst)

Welcome to the club. Ons dossier zit al sinds 2011 (nee dat is geen typfout) vast bij de raad voor vergunningsbetwistingen.

Terug naar “Aanneming”