regenpijpen niet aangesloten wegens fout op plan

waterproof
Berichten: 225

Re: regenpijpen niet aangesloten wegens fout op plan

#16 , 13 mar 2018 14:54

Hopelijk heb je alles aangetekend gemeld en als je gaat dagvaarden, zowel aannemer als architect dagvaarden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 mar 2018 01:12

Hopelijk heb je alles aangetekend gemeld en als je gaat dagvaarden, zowel aannemer als architect dagvaarden.
Als het over een conceptiefout gaat, zijn beide hoofdelijk aansprakelijk. Waardoor het zou moeten volstaan om slechts één van beide (degene met het meeste middelen) te dagvaarden.
Deze kan met een eis tot tussenkomst de andere partij alsnog dagvaarden (of nadien trachten gedeeltelijk te verhalen bij veroordeling).

(PS: ingebrekestelling moet niet aangetekend gebeuren, maar dat is wel aan te bevelen ifv het bewijs).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

waterproof
Berichten: 225

#18 , 14 mar 2018 13:43

Aangetekend is altijd aan te raden in discussies.
Wat betreft dagvaarden van zowel aannemer als architect, een goede advocaat gaat dit altijd doen. Mijn ouders hadden dit gedaan en gelukkig maar, hun aannemer laat zich in daling gaan en zo hebben ze hun schadevergoeding van de architect gekregen, die er voor verzekerd is. Je moet natuurlijk wel bewijs hebben dat architect in de fout is gegaan en dit hoeft niet altijd over conceptiefouten alleen te gaan. Goede advocaat dat heb je nodig

Reclame

waterproof
Berichten: 225

#19 , 14 mar 2018 13:44

Srry, daling moet natuurlijk faling zijn

pineut
Topic Starter
Berichten: 24

#20 , 22 mar 2018 22:26

Bedankt voor alle reacties.
Hier een update:
Om vooruit te geraken (ik moet mijn gescheiden riolering gekeurd en aangesloten krijgen) heb ik de architect vorig weekend schriftelijk laten weten weten dat de redelijke de termijn die ik hem gegund heb om samen met de dakwerker voor een oplossing te zorgen m.i. verstreken is (>1jaar).
Ik heb de aanpassingen afgelopen week ondertussen zelf uitgevoerd: 1.5dag handenarbeid en meten en passen.
Ik heb bij de architect aangedrongen op een tegemoetkoming op zijn laatste schijf erelonen (750,00€), maar hij "weigert mij te vergoeden voor mijn werk".
Ik heb foto's genomen van voor en na. Ik ga nogmaals een aangetekende brief schrijven van't weekend en aandringen op een tegemoetkoming.
Ik had de architect al eens een offerte aangeboden van een onafhankelijke aannemer die de aanpassing wilde doen voor 470,00€. Allemaal pietluttige bedragen voor architecten en advocaten, maar ik moet heel wat dagen werken om dat bij mekaar te krijgen.

Terug naar “Aanneming”