factuur protesteren

waterproof
Topic Starter
Berichten: 225

factuur protesteren

#1 , 28 feb 2018 19:48

Wij hebben de laatste factuur van een aannemer geprotesteerd wegens niet voltooien van de werken, geeft hij zelf toe trouwens. Echter, hij blijft die factuur maar opnieuw sturen. Moeten wij die telkenmale blijven protesteren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2018 22:50

Eenmaal bewijsbaar protesteren zou m.i. moeten volstaan. Je zou kunnen stellen - gelet op zijn herhaalde herinneringen zonder interventie - dat je zal bevestigen als de werken wél voltooid werden.
Van de andere kant: heb je hem reeds in gebreke gesteld voor de niet-voltooiing? Of misschien is dit nog te vroeg?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

waterproof
Topic Starter
Berichten: 225

#3 , 01 mar 2018 11:45

Bedankt Bart. Hebben hem al een 10-tal x, aangetekend, in gebreke gesteld. Weigert actie te ondernemen en nu heeft hij reeds een keer of 4 zijn slotfactuur gestuurd, die we steeds, aangetekend geprotesteerd én teruggestuurd hebben. Begint op systeem te werken. Hij weigert rekening te houden met werfverslag architect, heeft zich niet aan de regels van EPB en WTCB gehouden, enz.... (beweert dat wij hem op de hoogte moesten stellen van EPB en WTCB bepalingen).
Jammere in Belgie is dat je nergens terecht kunt om crapuleuze aannemers te melden en anderen zo te verwittigen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”