Factuur is maal 3 vergeleken met offerte

Kevin Fieu
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Factuur is maal 3 vergeleken met offerte

#1 , 31 dec 2017 09:14

Ik heb een werf moeten overnemen voor de elektrische installatie aan te leggen.
De andere elektriciens voor mij hebben een offerte opgemaakt van 4700 euro aan die klanten. Omdat ze niet tevreden waren over hun werk en communicatie hebben ze besloten om de samenwerking stop te zetten met hun. Een week later hebben die elektriciens een factuur opgezonden naar die klanten van 8300 euro zonder BTW, terwijl die klanten al een voorschot hadden gegeven van 3000 euro. Helemaal uit de lucht gegrepen gewoon. Dus bijna een totaal bedrag van circa 14 000 euro.
Kan dit zomaar van zulke wanpraktijken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 dec 2017 09:26

Zal afhangen van wat er in de offerte stond die ze hebben aanvaard en ondertekend.
Je kan niet zomaar van aannemer switchen, als de kleur van zijn hemden u niet aanstaat. Daar moet een gegronde reden voor zijn, en je dient hem eerst meermaals in gebreke te hebben gesteld (aangetekend), en dan nog mits betaling van een schadevergoeding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 dec 2017 09:35

Zoals mava reeds schreef zomaar veranderen van aannemer dit kan niet !

Dit zal een leuk werkje worden voor de advocaten en van de expert van beide partijen, want schade vergoeding zal er zeker in zitten, en uit eindelijk zal dit een zeer dure installatie worden, daar zal nog wat bij komen van expert kosten en advocaat en rechtspleging vergoeding.

Wie begint er nu zo iets zonder eerst de eerste aannemer per aangetekende zending in gebreke te stellen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Kevin Fieu
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 dec 2017 09:40

De offerte was nogal vaag heb ik gelezen. Wat er mij niet aanstond in de offerte was. " Wij kunnen nog geen exact aantal uren noteren voor de opmaak van de elektrische verdeelkast". Maar dit kan niet de aanleiding zijn om maal 3 te facturen.
De klanten hebben binnen de 8 dagen een aangetekende brief verzonden met alle gebreken. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal aflopen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 dec 2017 09:56

Ik ben heel benieuwd hoe dit zal aflopen.
Ik vrees niet goed
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kevin Fieu
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 dec 2017 09:57

Bedankt voor het advies!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 31 dec 2017 10:02

Hebben ze de factuur geprotesteerd en het niet betwistbare bedrag betaald, dit moeten ze zeker doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

waterproof
Berichten: 225

#8 , 31 jan 2018 19:55

Indien schade, al laten vaststellen door gerechtsdeurwaarder. Kan als bewijs gelden voor de rechtbank. Idem werfverslag door architect. Denk eraan, een gerechtelijk expert kan geld kosten en op te hoesten door diegene die de zaak voorbrengt. Hier kosten expert alleen al 8400€. Tel daarbij de advocaatkosten én de laks- en traagheid van het gerecht en je bent voor een jaar of 2 vertrokken. Voordeel van de expert is dat hij de werf kan vrijgeven en je met andere aannemers verder kunt (wat bij ons het geval is geweest).. Zie wel dat je zeker bent van je zaak.

Terug naar “Aanneming”