onderdak slecht gelegd.

angell
Topic Starter
Berichten: 82

onderdak slecht gelegd.

#1 , 30 dec 2017 16:38

Beste,
ik heb een korte vraag wij hebben begin van het jaar een nieuw dak laten leggen.
Tot nu alles prima maar nu zit er een lek naast de dakraam.
De dakdekker die het dak geplaatst heeft is omwille van lichamelijke klachten met het bedrijf moeten stoppen.
Toch hebben we hem gecontacteerd en is hij langs gekomen.
Meneer vertelt ons dat er een stukje van de gootstuk weg gevlogen is en dat dit de reden is.
Hij zou het komen maken.
Is daarna nooit meer terug gekomen wij hebben onze verzekering gecontacteerd en die hebben een dakdekker gestuurd die ons meegedeeld heeft dat de gootstuk niet het probleem is maar de onderdak die slecht geplaatst is.
Nu zitten we dus met een gloednieuwe dak die niet correct gedicht is.
Wat kunnen wij nu doen?
De dakdekker is gestopt met zijn bedrijf hebben we nog enige mogelijkheid om de kosten voor het corrigeren van de fouten terug te krijgen of zal dit nu compleet op onze schouders vallen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 dec 2017 17:31

Waarschijnlijk is niet het volledige onderdak slecht gelegd, maar enkel de aansluiting tussen dakraam (waarschijnlijk veluxraam) en onderdak slecht aangesloten. Vandaar dat vorige dakwerker sprak van een gootstuk. Dat stuk moet nl het water, dat via het onderdak naar omlaag komt (ieder dak laat een ietsje water door dat door de wind onder de pannen wordt geblazen, ook als het perfect is gelegd), naar de zijkanten van het raam afvoeren.
Door een paar pannen rond het dakraam weg te nemen, en dat gootstuk te plaatsen, of goed aan te sluiten, zou het probleem moeten opgelost zijn.

angell
Topic Starter
Berichten: 82

#3 , 30 dec 2017 17:42

Wel dat is het nu, de dakdekker van de verzekering zegt dat de doek te kort geknipt is.
Ik ken me er niet mee uit en wat een dakdekker ook maar gaat doen het gaat mij geld kosten.
Aangezien het niet dankzij de storm is gebeurd zal de verzekering de kosten waarschijnlijk ook niet op zich nemen.
Maar kan ik die verhalen bij de persoon die het geplaatst heeft?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 30 dec 2017 19:51

Het zal minder energie en geld kosten (evtuele raadsman of procedure) als je een nieuw stuk doek (of een stuk bladlood) onder het tekort geknipte doek te steken. Iedere ietwat handige Harry kan dat doen..
Tenzij je de originele dakdekker kan overhalen het vrijwillig te doen. Als zijn firma is opgedoekt kan je niet veel meer doen, tenzij een andere dakdekker de opdracht te geven (betalend)
Procederen zal hier geen zin meer hebben

Terug naar “Aanneming”