Dakwerker Failliet

jerrypauwels
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dakwerker Failliet

#1 , 18 dec 2017 16:45

in Augustus 2016 heb ik een plat dak laten renoveren (2.600 €) door D. Nu heb ik al tot 2x toe een stevige lek in huis. Met gevolg dat hete vals plafond, de bepleistering en de tegels vervangen moeten worden. Bij contact blijkt dat deze firma failliet is en dat hij niks laat weten, doch ik 10 garantie op de werken en 20 jaar op de materialen heb. Dit staat ook op de factuur. HIj is wel zo 'vriendelijk' geweest van begin september met een tube silicoon te komen om iets af te kitten, maar zonder resultaat, hij maakte toen ook loze beloftes dat hij hiervoor een permanente oplossing zou zoeken en zijn verantwoordelijkheid gaat nemen.
Ik heb ook verschillende keren per SMS en telefoon proberen te bereiken maar zonder resultaat.
Ik heb verschillende dakwerkers aangesproken en die zeggen allemaal hetzelfde: 'amateuristische gelegd', 'niet volgens de regels', 'dit is door een prutser gedaan'. Gevolg: +/- 3500 € extra kosten. Er moet nieuwe dakbedekking op.
Kan ik alsnog deze firma/persoon in gebreke stellen om deze schade te verhalen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Laatst gewijzigd door webmaster op 10 jan 2018 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen bedrijfsnamen aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 18 dec 2017 16:49

Forum reglement verbied van geen namen in u bericht te plaatsen.
Iemand die failliet is kan je niet meer aanspreken enkel de curator.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 dec 2017 17:18

Gevolgschade kan je via je woningpolis normaal recupereren.
Garantie ben je nu niets meer mee.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

dakdekker
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jan 2018 20:59

Dit bedrijf was een bvba dus er valt waarschijnlijk niets meer te recuperen,u zal de zure appel moeten doorbijten en het dak alsnog laten herstellen/vernieuwen,een tip- kijk vooraleerst na of hij over de nodige vakbekwaamheid papieren bezit via het kbo en neem de moeite om naar een gevraagde referentie te gaan kijken.

sucses

dakdekker
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jan 2018 21:08

Bij het controleren van zijn btw nr VIEL ME OP dat het bedrijf nog geen twee jaar bestaat oprichting 7 september 2015-FALING 6 juli 2017 ik zou me eens goed informeren als ik van u was of je hem niet persoonlijk aansprakelijk kunt stellen!!Bij faillissement van een vennootschap binnen de 3 jaar na haar oprichting kan de rechtbank van koophandel oordelen dat het ingebrachte kapitaal te klein was, rekening houdend met de aard van de activiteit die de vennootschap ontwikkelde. In zo'n geval zal de curator aankloppen bij de vennoten om het tekort aan onderschreven kapitaal alsnog te betalen
de curator is (aanstelling door rechtbanken)
Debaene ,  Thomas 

Terug naar “Aanneming”