Ingebrekestelling slecht uitgevoerde werken

Fientje81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Ingebrekestelling slecht uitgevoerde werken

#1 , 06 nov 2017 21:36

Ik heb een vraag in februari lieten wij een plafond plaatsen nu 8 maand later zien we hij los aan het komen is. Begint door te hangen en dus kans deze naar beneden valt! De persoon die deze plaatste is niet meer telefonisch bereikbaar nr afgesloten denk ik. Ook bij beide adressen (oud en nieuw adres) die op faktuur staan, is deze persoon blijkbaar niet gekend. Wij hebben al aangetekend hem in gebreke gesteld maar deze brief is dus terug gekomen. Nu is mijn vraag wat moeten of kunnen wij verder nog doen ? Het risico de plafond omlaag komt word met de dag groter en is dus eigenlijk niet veilig. Maar wie gaat dit oplossen ? En wie gaat voor de kosten opdraaien? Wat kunnen wij nog doen? Hoop jullie me wat raad kunnen geven......

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2017 21:46

Als je niet weet wie of wat die de plafond heeft geplaatst, wie kan dit dan nog oplossen.?

Je kent toch de persoon die hem geplaatst heeft, heb je zijn BTW nr ??

Je heeft toch niemand van straat geroepen en gevraagd leg mijn plafond eens?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38594

#3 , 08 nov 2017 10:40

Op dat adres zijn er meerdere vestigingen - een garage, een verkoop auto's, een firma die gebouwen reinigt en een keukenmeubelmaker.

Normaal zou hij daar ook moeten wonen gezien eenmanszaak - is zijn vestigingsadres van het bedrijf.
Mogelijk woont hij ergens anders.

Bent u al eens ter plaatse gaan horen?
Naam op de bel of zo.

De kwartierinspecteur al aangesproken - die zitten in dat nieuwe gebouw politie.
Vraag de kwartierinspecteur of die persoon gekend is op dat adres - gezien u een contract hebt kan u aan de gemeente vragen zijn nieuw adres te geven factuur meenemen en uw dubbel van het aangetekend schrijven en de teruggekomen brief.

Police Department (wijkbureau)
Statiestraat 44
03 287 64 11

Persoon komt niet voor op Facebook of in Linkedin.

Gezien al een factuur ...

Politie kan dan een administratieve schrapping doen ( van persoon op vraag van gemeente als hij daar zou moeten wonen) en naar parket voor firma zodat zaak kan geschrapt worden in KBO. Zou juridische gevolgen moeten hebben. Persoon en zaak zijn één dus kan officieel worden nagegaan of deze persoon nog belastingen heeft betaald.
(Politie kan ook al nagaan of deze persoon gesignaleerd staat ...maar dat mogen ze aan u natuurlijk niet vertellen.

Uw voordeel is dat u dan naar iemand anders kan stappen ... best ook uw verzekering in kennis stellen ( familiale - brand - en rechtsbijstand). Opgelet voor contractuele zaken komen die (meestal) niet tussen maar u kan best navragen. Deze kunnen dan mogelijk een expert (eenzijdig) sturen.

Het zijn wat hulplijnen want of dat een oplossing zal zijn is niet zeker.

Met de aangetekende ingebrekestelling bent u al wel safe als u een andere firma laat komen kijken ( bespreek dat met uw verzekering) wat eraan kan gedaan worden.

Reclame

Terug naar “Aanneming”