schoorsteen

focuske
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

schoorsteen

#1 , 06 nov 2017 12:26

Beste forumleden,

Ik ben hier nieuw, en had graag wat advies ingewonnen.
Wij hebben in 2009 gebouwd met een sleutel op de deur firma.
Wat eigenlijk heel goed verlopen is.

Enkel hebben wij sinds het begin problemen gekend omtrent een schouw.
Hierdoor hebben wij een 3-tal keren vochtschade gekend op ons pleisterwerk.
Wij hebben telkens onze brandverzekering hiervoor aangesproken.

Hij heeft telkens bij melding van ons dat er weer een probleem was met de schouw, een dakwerker langs gestuurd.
Echter bleef het probleem telkens terug komen…

Tot laatst (oktober) wij weer hetzelfde probleem hadden. Onmiddellijk melding van gemaakt via tel. + email (echter zonder gehoor)
Ik heb toen zelf contact opgenomen met een dakwerker, deze heeft toen inspectie uitgevoerd en deelde mij mee dat de gedane “herstellingen”
Niet volgens de regels der kunst waren uitgevoerd en ook niet met de materialen die daarvoor bestemd waren.

Ik heb dit onmiddellijk laten weten aan de aannemer, echter zonder gehoor.
Ik kon hem ook telefonisch ook niet bereiken.
Maar omwille van de schade, en de aanhoudende regen, was ik genoodzaakt een herstelling laten uit te voeren.
Zodat de schade niet groter zou worden.
Wij hebben toen gekozen voor volledig nieuw zinkwerk te laten plaatsen, wat 400 € koste excl. BTW

Wanneer de aannemer mij, na de uitgevoerde werken, contacteerde heb ik hem alles uitgelegd en dat ik verwachte dat hij de gedane kosten zou vergoeden.
Zeker aangezien wij telkens onze verzekering hebben aangesproken en niet de zijne.


Hij melde mij dat hij zich zou informeren, of die 400 € gerechtvaardigd was.
Nadien krijg ik een mail van hem waarin staat:

Bij navraag blijkt dit niet onder de 10-jaarlijkse aansprakelijkheid te vallen aangezien dit de stabiliteit van de woning niet in het gedrang brengt.

Dit euvel is te wijten aan externe omstandigheden zoals weer, wind , storm , sneeuw, hagel en
andere wisselende en extreme weersomstandigheden van de laatste jaren .



Wij kunnen aantonen aan de hand van e-mails dat dit “euvel” al sinds het begin van toepassing is.

Graag jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 06 nov 2017 20:28

Valt inderdaad niet onder de 10 jaar aansprakelijkheid. t Had op uw voorlopige oplevering kunnen staan maar die is ook al verlopen. Voorts nam je 8 jaar geen verdere actie. Voor 400€ naar de vrederechter stappen zal je meer kosten dan dat het opbrengt. (Voorschieten ereloon expert etc). Pragmatisch best het dossier opbergen en “verlies” nemen.

Zelfs de geschillencommissie bouw zal je minstens een paar honderd euro kosten.

Reclame

Terug naar “Aanneming”