Problemen aannemer

karakan08
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen aannemer

#1 , 03 nov 2017 12:11

Beste leden,

Als 1ste post op deze forum, beraad ik me op jullie advies...

We hebben een aannemer gecontacteerd om ons gang te komen betegelen en te injecteren. Hij is hiervoor ter plaatste geweest en een offerte gemaakt. Deze wilde we vergelijken met andere aannemers, maar diezelfde avond heeft hij ons opgebelt en voorgesteld dat hij de werken sneller kon komen uitvoeren mits hij in het zwart werd betaalt en in het weekend kon komen werken.

Het prijs verschil was GIGANTISCH (70% goedkoper), wij zelf zijn dom geweest en toch hierop in gegaan. Een waslijstje gekregen van materiaal dat we moesten kopen, ook gedaan (bonnetjes aanwezig). 1 dag (zaterdag) is hij komen werken en cash zijn pré ontvangen voor die dag, volgende dag heeft hij zijn kat gestuurt, zelfs wanneer wij eerst met nadruk hebbne gezegd dat het dringend was voor ons en dat we geen flexibiliteit hadden...na verschillende keren te bellen heeft hij pas s'avonds gereageert met een goedkoop excuus.
Hierop hebben we gezegd dat hij niet meer moest komen. Dreiging aan de telefoon en op sms, volgende dag een factuur in mijn inbox van werken die zelfs niet uitvoert zijn.
De initiele offerte is nooit getekend geweest, noch op enige manier bevestigt geweest.
Waarop bazeert deze aannemer zich om ons zo te kunnen bedreigen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 nov 2017 12:35

Ja wat kan je doen met werk in het zwart, daar ga je niet welkom mee zijn op het vredegerecht, en ook de aannemer niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Toemke
Berichten: 95
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2017 15:45

Ja wat kan je doen met werk in het zwart, daar ga je niet welkom mee zijn op het vredegerecht, en ook de aannemer niet.
Inderdaad, dat zal je zelf moeten oplossen met die aannemer en in de toekomst niet meer op voorstellen om werken in het zwart uit te laten voeren ingaan want dan heb je niets achter de hand. Tenzij je pas op het einde na de werken betaalt, maar dan is er nog de kwestie van garantie op de uitgevoerde werken, zeker in het geval van vochtproblemen.

Gelukkig geldt het hetzelfde voor de aannemer die, volgens mij, enkel maar kan proberen je te intimideren, verder niets.

Reclame

Terug naar “Aanneming”