aannemer heeft voorschot ontvangen maar laat niks meer van zich horen

jan scheys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

aannemer heeft voorschot ontvangen maar laat niks meer van zich horen

#1 , 27 okt 2017 12:03

mijn buurvrouw van 72 heeft een voorschot van 1.100 euro betaald aan een klusjesman en al bijna 6 maanden laat hij niks meer van zich horen en is hij onmogelijk te bereiken. niet per telefoon, niet per mail.
ikzelf ben haar buurman en ook al 69 en probeer haar te helpen omdat zij noch over telefoon, noch internet beschikt!
ik heb hiervoor al naar de politie gebeld en die raadde me aan om de klusjesman aangetekend "in gebreke te stellen" maar dat heeft tot niets geleid. hij heeft daarop nooit geantwoord.
2 weken geleden zijn we dan bij de jurisiche dienst van het OCMW te rade gegaan maar daar kon men ons ook niet veel helpen.
op mijn vraag heeft die persoon uit hoofde van de juridische dienst van het OCMW een mail gestuurd met het rekeningnummer van mijn buurvrouw om het voorschot terug te betalen maar voorlopig is daar na bijna 2 weken ook nog geen antwoord.
omdat mijn buurvrouw slechts een klein pensioentje heeft probeer ik dit zo gunstig mogelijk voor haar op te lossen maar we geraken stilaan ten einde raad.
wij hopen dan ook dat jullie ons raad kunnen geven om dit vervelende probleem op te lossen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 27 okt 2017 12:11

Is er bewijs van de betaling, best eerst de klusjesman in gebreke stellen met een aangetekend schrijven.
Is die klusjesman een zelfstandige.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 okt 2017 12:19

Al eens tot aan zijn deur geweest?
Mogelijk is het in faling gegaan of zelfs overleden.

Reclame

Terug naar “Aanneming”