aannemer houd zich niet aan de afspraak

jan scheys
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

aannemer houd zich niet aan de afspraak

#1 , 03 okt 2017 11:44

ik ben 69 en behartig de belangen van mijn buurvrouw, een weduwe van 73 die geen telefoon noch internet heeft en slechts een klein pensioentje krijgt. wij helpen mekaar zoveel we kunnen en ik probeer voor haar dit probleem mee op te lossen...
met haar spaarcentjes heeft ze besloten om haar versleten achterdeur te vervangen door een nieuwe en ook een deel plinten te laten plaatsen.
de klusjesman die zij daarover aangesproken heeft had eerst bij mij mijn plat keukendak voorzien van een extra islolatielaag en afgewerkt met rubberen afdekking uit 1 stuk.
omdat hij goed werk leverde heeft mijn buurvrouw deze man ook 2 nieuwe lichtkoepels laten installeren op haar plat dak omdat de oude lekten en ook een oude schouwpijp in eternit te laten vervangen door een nieuwe geisoleerde in Inox.
deze beide werken werden tot haar en mijn tevredenheid uitgevoerd.
daarom heeft ze de man dus ook gevraagd om die keukendeur te komen zetten.
op zijn vraag voor een voorschot heeft ze 1.100 euro betaald voor de aanschaf van de materialen en de man heeft getekend voor ontvangst.
na 2 maanden niks meer gehoord te hebben zijn we beginnen te bellen en heb ik verschillende mails gestuurd waarop NOOIT reactie gekomen is.
ik heb dan de plaatselijk politie dan gebeld maar die vertelden me dat dit niks voor hen was en een burgerlijke zaak. ze gaven me de raad om aangetekend de aannemer in gebreke te stellen.
dat hebben we dan ook gedaan maar zonder enig resultaat. de man is niet te bereiken!!!
we zijn dan nog naar het vredegerecht gegaan voor info maar daar heeft men ons ook niet echt kunnen helpen.
deze zaak sleept nu al meer dan 5 maanden aan en we zijn ten einde raad...
wie kan ons raad geven?
nog dit grrr: op de offerte waarin ook staat dat ze dat voorschot betaald heeft staat ook letterlijk "als er nog verdere vragen zijn omtrent deze offerte dan mag u ons altijd telefoneren" HAHHAAHAHA

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TomStr
Berichten: 38

#2 , 10 okt 2017 13:23

kijk de aannemer eens na via het KBO public search, via zijn BTW nummer, mogelijk is hij failliet...

Reclame

Terug naar “Aanneming”