garantie

nems
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

garantie

#1 , 01 okt 2017 18:51

beste,

ik heb 10 jaar garantie gekregen op een kelder die drooggelegd moest worden, maar hij is na een maand nog steeds nat. De persoon die de werken heeft uitgevoerd reageert niet op mijn email. Moet ik een aangetekende brief sturen ?

En wanneer een klacht indienen bij de de Algemene Directie Economische Inspectie? Kan ik eisen om mijn geld terug te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nems
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2017 11:40

*bump*

LeenW
Berichten: 12818

#3 , 02 okt 2017 11:48

Inderdaad best via aangetekende brief en er ineens een redelijke termijn bij zetten. U hebt geen recht op terugbetaling, wel op een droge kelder.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 okt 2017 12:11

Indien er onvoldoende natuurlijke verluchting is in de kelder (grote keldergaten) kan het maanden duren voor die kelder droog is. 1 (één) maand is veel te kort. Als het sneller moet, huur dan een bouwdroger.

nems
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 okt 2017 13:40

Er is wel een keldergat en de kelderdeur staat altijd open. Bovendien zie ik dat er meer water ligt als het geregend heeft. Wanneer ik sommige plasjes afdep, komt het water nadien terug, dus het is het grondwater dat er nog steeds doorkomt.

Ok, dat is dus een brief type 'ingebrekestelling' die ik moet versturen?

Terug naar “Aanneming”