Onze situatie is als volgend....
maart 2016 begonnen wij offertes te vragen voor het renoveren van onze badkamer, we kozen voor een aannemer die zelf met heel goede ideeën aankwam en waar we ons goed bij voelde. Hij garandeerde ons dat ze begin mei 2016 aan de badkamer konden beginnen en dat deze voor eind juni 2016 volledig af zou zijn.
Over de eerste fase van de renovatie (afbraak, opnieuw betegelen, plaatsen inloopdouche, toilet en lavabo) waren wij zeer tevreden.
Er werd ons echter meegedeeld dat fase 2 (het bad afwerken met een hi-macs plaat) iets langer zou duren aangezien ze nog offertes aan het aanvragen waren bij officiële verdelers. Wij zagen hier niet echt een probleem in aangezien de rest netjes was afgewerkt. Het enige wat we (gelukkig) wel hebben gedaan, is geweigerd het laatste deel van de prijs te betalen voordat dit in orde was.
Enige tijd later komt er iemand ons bad opmeten op een hi-macs plaat te maken..... Eens die klaar is en geïnstalleerd is, bemerken we eigenlijk dat deze niet 100% past (terwijl deze wel op maat gemaakt zou moeten zijn) en dat er vlekken op de plaat zijn die er niet uitgaan met poetsmiddelen.
Wij bellen onze aannemer om dit aan te kaarten en na lang zagen stemt hij ermee dat dit eigenlijk niet acceptabel is en beloofd ons een oplossing.
Dan beginnen de problemen pas echt. We horen enkele weken niets van onze aannemer... als we bellen, neemt hij neemt hij niet op, als we mailen, reageert hij niet..... dit gaat enige tijd voort.... Als we heb toch aan de lijn krijgen, horen we niets anders dan smoesjes (het is bouwverlof, het is druk, bedrijven reageren niet op mijn nieuwe vraag naar offertes, ik ga jullie volgende week een planning doorsturen en dan niets te horen krijgen etc).
Dit spelletje is blijven duren tot augustus 2017, we zijn blijven bellen, mailen (alles ook opgeslagen als bewijs dat wij echt wel geprobeerd hebben om hem te contacteren). Nu hebben we te horen gekregen dat hij in faling gaat en we willen eigenlijk weten wat wij als particulieren kunnen doen om toch nog onze badkamer in orde te krijgen. Ik lees vaak aangetekende brief naar curator, maar misschien zijn er nog andere stappen die we kunnen ondernemen of misschien is het gewoon een hopeloze zaak... Het is een kwestie van weten waar we staan.