factuur duurder dan offerte + aanmaningen

habis
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Re: factuur duurder dan offerte + aanmaningen

#16 , 02 aug 2017 14:20

Ik heb het bedrag binnen termijn betaald behalve de extra die hij eist. Dat eindbedrag die ik heb betaald is net iets onder wat er op de offerte staat, want ik kreeg nog die reductie door iets die niet geleverd was + paar beschadigingen, daar was hij ook mee akkoord en is schriftelijk vermeld op de eindfactuur. De offerte is gedetailleerd, dus er kan aangetoond worden wat er precies anders wordt aangerekend in de factuur.

De eerste factuur is al van een 3tal maanden geleden en de eerste herinnering is 1 of 2 maand daarna gestuurd, daar staat geen datum op. Enkel de factuurdatum van de eerste factuur. Op de tweede herinneringsbrief staat wel de huidige datum.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#17 , 02 aug 2017 14:22

dus u hebt enkel het niet betwiste deel betaald.
stuur hem dan vandaag nog een as dat u de factuur protesteert wegens niet conform met de offerte. Dat u het niet betwiste deel betaald hebt en dat u daarom vraagt om het teveel gefactureerde deel te crediteren.

habis
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 aug 2017 14:25

Misschien moet meeboo maar eens beter leren lezen aangezien ik duidelijk heb gesteld dat het extra bedrag dat wordt geëist ik natuurlijk niet betaald heb. Waarom denk je eigenlijk dat hij dan herinneringsbrieven schrijft?

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#19 , 02 aug 2017 14:27

Misschien moet meeboo maar eens beter leren lezen aangezien ik duidelijk heb gesteld dat het extra bedrag dat wordt geëist ik natuurlijk niet betaald heb. Waarom denk je eigenlijk dat hij dan herinneringsbrieven schrijft?

lees mijn antwoord. u hebt het NIET betwiste deel betaald.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 02 aug 2017 14:28

Nu is uw probleem dat u de factuur niet hebt betwist.
Tegelijk met uw deelsgewijze betaling had u een aangetekende brief moeten versturen om uw standpunt en de reden
van gedeeltelijke betaling toe te lichten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

habis
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#21 , 02 aug 2017 14:38

door een factuur volledig te betalen gaat u in principe akkoord met de factuur. om nadien deze nog te protesteren zijn vijgen na pasen.
lees mijn antwoord. u hebt het NIET betwiste deel betaald.
@meeboo, neen want wat je hierboven (in eerste quote) schreef is wat je aanvankelijk zelf hebt uitgevonden omdat je mijn eerste bericht blijkbaar niet had gelezen.

habis
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#22 , 02 aug 2017 14:39

Nu is uw probleem dat u de factuur niet hebt betwist.
Tegelijk met uw deelsgewijze betaling had u een aangetekende brief moeten versturen om uw standpunt en de reden
van gedeeltelijke betaling toe te lichten.
Betekent dit dat als iemand je een factuur stuurt die jij nooit hebt besteld, zij dit zomaar kunnen eisen zolang je het niet tijdelijk en aangetekend betwist?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#23 , 02 aug 2017 14:42

Nu is uw probleem dat u de factuur niet hebt betwist.
Tegelijk met uw deelsgewijze betaling had u een aangetekende brief moeten versturen om uw standpunt en de reden
van gedeeltelijke betaling toe te lichten.
Betekent dit dat als iemand je een factuur stuurt die jij nooit hebt besteld, zij dit zomaar kunnen eisen zolang je het niet tijdelijk en aangetekend betwist?
Maar u hebt wel iets besteld. Alleen beweert u dat de rekening achteraf niet klopt.
Dat is iets totaal anders.
Laatst gewijzigd door asperger op 02 aug 2017 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Meeboo
Berichten: 1488

#24 , 02 aug 2017 14:43

dat was een algemene stelling dat ik plaatste.

in uw geval vrees ik dat je te laat gaat zijn met uw betwisting.

habis
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#25 , 02 aug 2017 14:49

Ok maar het feit dat er een offerte is zonder algemene verkoopsvoorwaarden meegeleverd, geeft de aannemer hier toch ook niet helemaal gelijk?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#26 , 02 aug 2017 14:51

Ok maar het feit dat er een offerte is zonder algemene verkoopsvoorwaarden meegeleverd, geeft de aannemer hier toch ook niet helemaal gelijk?
Neen, maar u moet minstens wel tijdig betwisten met aangetekend schrijven.
Dat heeft absoluut niets met algemene verkoopsvoorwaarden te maken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

habis
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#27 , 02 aug 2017 14:52

Dan zal ik het alsnog proberen misschien via advocaat

Meeboo
Berichten: 1488

#28 , 02 aug 2017 14:54

Lees hier eens.

door de factuur deels te betalen zonder het betwiste deel officieel te protesteren gaat u akkoord met het gefactureerde bedrag. ook bij het ontbreken van de verkoopsvoorwaarden bij ondertekening offerte.

http://elfri.be/aanvaarding-factuur-doo ... e-betaling

veel succes bij uw advocaat voor 375 euro

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#29 , 02 aug 2017 15:01

Aangezien mijn antwoorden weer in twijfel worden getrokken (wat een tijdverlies) hier een andere bron:

"Voor een “gewone” burger, een particulier, een consument, geldt een stilzwijgende aanvaarding principieel niet: er is geen vermoeden van aanvaarding van de factuur in geval van afwezigheid van tijdig protest. Evenwel dient ook hier de voorkeur te worden gegeven aan een schriftelijk en tijdig protest: ook bij een niet-handelaar is het niet uitgesloten dat het stilzwijgen als een aanvaarding wordt aanzien. Dus steeds best schriftelijk protesteren! Om aan het stilzwijgen van de consument enig rechtsgevolg te kunnen geven, dient het stilzitten echter wel omstandig te zijn, zodat een ondubbelzinnige instemming met de factuur en haar voorwaarden kan worden aanvaard. Te denken valt bijvoorbeeld aan het geval wanneer de houding van de bestemmeling in het geheel van de omstandigheden die het stilzwijgen vergezellen als een aanvaarding kan worden uitgelegd."

zie:
http://www.pauwelsadvocaten.eu/just-a-k ... rotesteren
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#30 , 02 aug 2017 15:01

...
Laatst gewijzigd door asperger op 02 aug 2017 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Aanneming”