Bouwovereenkomst opzeggen

Straatridder
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bouwovereenkomst opzeggen

#1 , 02 aug 2017 09:52

In maart overeenkomst getekend voor bouw appartement bij een bouwpromotor. 15000 € voorschot betaald. Nu blijkt dat de overeengekomen bouwtermijn ruim overschreden gaat worden omdat de bouwgrond na onderzoek in zo slechte staat is, zodat men niet blijkt aan te komen met voorziene budgetten, en de bouw zelf veel later kan aanvatten. Heb ik het recht om mijn contract op te zeggen zonder schadevergoeding, aangezien volgens mij de projectontwikkelaar eerst een bodemonderzoek had moeten uitvoeren, wat volgens hem gebeurd is maar nu toch erger blijkt dan eerst aangenomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 aug 2017 10:30

Wat staat er in de kleine lettertjes of voorwaarden van de door u ondertekende overeenkomst?
Vraag het eens aan de bouwpromotor zelf eens. Mogelijks is hij in een goede bui en kom je er zonder kosten onderuit, alhoewel ik daaraan twijfel. Indien geen akkoord zal je naar de rechtbank moeten. Ook daar zal uw kans klein zijn.

Reclame

Terug naar “Aanneming”