aannemer weigert attest voor isolatiepremie te overhandigen

krs303
Topic Starter
Berichten: 4

aannemer weigert attest voor isolatiepremie te overhandigen

#1 , 11 jul 2017 19:40

Hallo

een tijdje geleden ben ik in zee gegaan met een aannemer voor het vervangen van dakgoten en buitenmuurisolatie. Nu is er één en ander foutgelopen bij de werken en niet gebeurd volgens gemaakte afspraken.
Zo is bijvoorbeeld de woning zonder bescherming achtergelaten zodat het enorm binnengeregend heeft in de woning tijdens het weekend... dakgoten zijn afgeslepen ipv er volledig uitgehaald... kleur van de beplaten voor de muurisolatie was niet volgens afspraak... lekken in het dak na het vervangen van de dakgoten...
Voor de uitvoering van deze werken zijn 3 facturen opgemaakt. 1e voor materiaal, 2e voor materiaal en uitvoeren van muurisolatie en een 3e voor oplevering.
Factuur 1 en 2 zijn volledig betaald. Factuur 3 staat nog een klein bedrag open. Dit werd zo afgesproken bij de laatste keer dat de aannemer hier was. We gingen in de gaten houden of alles goed uitdroogde en hij ging het attest voor de isolatiepremie doorsturen. Dit laatste is dus niet gebeurd. Ik heb de aannemer hiervoor nog een paar keer telefonisch gecontacteerd... en toen vertelde hij plots dat hij geen attest kon maken omdat het resterende bedrag nog niet was overgemaakt?? Dubieus lijkt me dat als je dat eerst zelf afspreekt. Hij zei me dan dat hij ging langskomen om het attest me te overhandigen en dat ik dan het resterende bedrag hem contant in hand zou geven. Dit heeft hij tot 2 keer toe niet gedaan. Hij heeft dan zelf niet de moeite gedaan om te zeggen dat hij niet kon langskomen... je blijft er dan wel voor thuis...
Nu ben ik dit spelletje beu en heb gemaild dat hij het maar moet bezorgen. Maar hij blijft zeuren dat alle facturen helemaal moeten betaald zijn vooraleer hij het attest kan opmaken... ik vertrouw dit helemaal niet meer. Het resterende bedrag is niet evenredig met de isolatiewerken die gebeurd zijn en daarbij zijn de isolatiewerken volledig verwerkt in de 2e factuur die ik ook al volledig betaalde.
Nu dreigt hij om me te dagvaarden voor het resterende bedrag. Kan ik zelf hier wat tegen doen... graag uw advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 11 jul 2017 21:06

Heeft u het bedrag dat u betwist binnen de vooropgestelde periode volgens de Algemene Voorwaarden aangetekend betwist?
Zo niet staat u erg zwak.
"sowieso" schrijf je zo.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2017 21:32

Ofwel hebben jullie een akkoord over het saldo. Ofwel kan de meest gerede partij naar de rechtbank trekken om de rechter hierover te laten oordelen.
Zolang er geen akkoord is, kan ik me voorstellen dat de aannemer ook geen attest aflevert, als vorm van een ENAC.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Aanneming”