'Laatste' aanmaning

K0ZZM0
Topic Starter
Berichten: 78

'Laatste' aanmaning

#1 , 15 jun 2017 13:03

De tuinaannemer stuurde mij onlangs een 'laatste' aanmaning als laatste afrekeningsfactuur. Ik heb alle tussentijdse facturen netjes betaald maar omdat hij merkt dat ik niet zo tevreden ben naar het einde toe, omdat het gras naar mijn mening geen werk is van een professionele aannemer. Er zijn kale plekken, enorm veel onkruid en heel veel stenen.
Ik vroeg telkens hoe we dit konden oplossen maar nu dreigt hij ermee om een ge-annulleerd werk te factureren voor 30% als ik de laatste 'afwerkingsfactuur' niet betaal. Ook stuurde hij die laatste factuur onmiddellijk als laatste aanmaning terwijl ik nooit een factuur heb gekregen, hij zegt in de brief dat ik 5 dagen de tijd heb om te betalen...

De door ons ge-annulleerde werken is mondeling gebeurd, maar hij ging daarmee akkoord. In mails zie ik nu dat hij altijd refferreerd bij de afrekeningen naar 'de door u ge-annulleerde werken'. Dit geeft mij het vermoeden dat hij sowieso van bij het begin al van plan was om deze ook te factureren zoals vermeldt in zijn algemene voorwaarden voor 30%.

Ik stuurde een mail op zijn 'laatste' aanmaning met de vraag of de werken voor hem zijn voltooid en dat ik schrok van de laatste aanmaning wetende dat ik nooit een factuur had ontfangen voor zijn factuur 'afwerkingen tuin'. 2 dagen later heb ik nog steeds geen antwoord... wat doe ik best?

( de ge-annulleerde werken is een terras die hij niet meer wou leggen op de chappe van een andere annemer...)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 jun 2017 15:13

Aan de groei van uw gras kan de tuinaanleggeer niets doen. Het is nu eenmaal een zeer droge periode, een periode waarin gras moeilijk groeit. Vandaar waarschijnlijk die kale plekken in uw gazon. Stenen zou natuurlijk niet mogen. En onkruid groeit overal, ook in een nieuwe gazon. Het moet dus manueel worden verwijdert, en als dit niet is voorzien in zijn opdracht, zal dit iets voor u zijn.

K0ZZM0
Topic Starter
Berichten: 78

#3 , 15 jun 2017 16:53

Hij heeft het gras vorig jaar gezaaid net voor de winter, oktober-november dacht ik....

Alsook is voor mij het probleem dat hij onterecht als hefboom het ge-annulleerde werk misschien gaat aanrekenen nadat ik deze factuur betaal. Het is al erg genoeg dat het werk niet naar behoren is uitgevoerd en dat hij nog eens extra betaald wordt voor werk die hij niet heeft uitgevoerd en waar wij samen een akkoord over hadden... daar wringt het schoentje voor mij....

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 jun 2017 19:57

Je kan niet ongestraft zomaar delen van een bestelling schrappen. Eens op papier besteld en dan schrappen kost u zo wie zo geld.

waterproof
Berichten: 225

#5 , 20 jun 2017 15:02

om te beginnen, als je in discussie gaat of het met niet eens bent, stuur dan aangetekende brieven. Kan al veel ellende voorkomen

Terug naar “Aanneming”