#1 , 24 mei 2017 19:32
Wij hadden een schadegeval in onze tuin door een lekkende vijver van een hogergelegen buur. Dit dient gerepareerd te worden, en voor de verzekering hadden wij een offerte nodig, dus contacteerden een tuinaannemer in de buurt, met de bedoeling nadien de werken door hem te laten uitvoeren. Deze kwam langs, heeft geen metingen van de oppervlakte van de schade of niks gedaan, en was na 10 min al weer weg. Na 2 weken ontvingen wij de offerte, we waren wat teleurgesteld over hoe vaag deze was, hierover maakte de verzekering later zelfs ook een opmerking, maar Ok. Ondertussen wachtten we op de afhandeling van dit dossier, en kregen we van de aannemer ineens een factuur voor het opmaken van de offerte in de bus. Hierover was op voorhand niks vermeld, noch schriftelijk, noch mondeling. Ook op hun website staat hierover niks vermeld, enkel dat je hen kan contacteren voor een gratis offerte. Ik vind dit dus niet correct, op zijn minst had dit toch op voorhand moeten meegedeeld worden? Hoe zit het wettelijk? Ik stuurde de firma een email om te zeggen dat ik hiermee niet akkoord ging, maar ondertussen kreeg ik wekelijks nog 2 herinneringen en ten slotte vandaag een aangetekende brief: een ingebrekestelling van een incassobureau. Dus mijn vraag is: ben ik wettelijk verplicht deze factuur te betalen of niet? Alvast bedankt voor de raad, Jennifer.