Aannemer

Mitsukai
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aannemer

#1 , 17 apr 2017 14:24

Hallo

Ik heb reeds geruime tijd problemen met mijn aannemer.

Na lang aanslepen werden de werken vorig jaar in december eindelijk afgewerkt.
Half januari heb ik na veel vragen mijn eindfactuur gekregen (geantidateerd op 31 dec 2016).
Ik heb die betwist omdat er fouten instaan en in mijn brief had ik gevraagd te reageren voor half februari anders ging hij stilzwijgend akkoord.
Hij heeft gereageerd dat hij niet akkoord is en dat hij zou een rechtzaak zou beginnen.

We zijn ondertussen 2 maanden verder en ik heb nog steeds geen dagvaarding ontvangen.

- Duurt een dagvaarding echt zolang of is hij aan het bluffen?
- Hoelang kan zo'n dagvaarding duren? De bevoegde rechtbank is Rechtbank van Eerste Aanleg in Veurne
- Hoeveel tijd heeft hij om te dagvaarden? Ik heb het geld opzij gezet voor moest ik toch plots moeten betalen, maar wat als hij jaren niets doet?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 17 apr 2017 14:28

Hij heeft 10 jaar tijd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 17 apr 2017 15:27

Betaal reeds het bedrag dat je niet betwist, anders sta je heel zwak als het tot een rechtszaak komt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Aanneming”