10-jarige aansprakelijkheid

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

10-jarige aansprakelijkheid

#1 , 14 apr 2017 14:02

Vorig jaar hebben we verbouwingen laten doen die ondertussen af zijn en momenteel zijn we bezig met de afwerking.

Bepleisterde muren zijn een 9-tal maanden ongeschilderd gebleven.
Nu dat het beter weer wordt zijn we beginnen schilderen. Nu zien we ook met de lichtinval 's morgens dat de pleisterwerken op niks trekken.
Daarvoor was het geen egale kleur en werd het hierdoor wat gemaskeerd maar nu dat alles hetzelfde van kleur is merk je dat het afschuwelijk slecht gedaan is.
't is een grote muur van 3 meter hoog en 5 meter lang maar 't is een grote blikvanger in ons huis en momenteel trekt het werkelijk op niks.

Kunnen wij de aannemer hierover nog aanschrijven of is onze kans verkeken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#2 , 17 apr 2017 22:37

Dit heeft niks te zien met tien jarige aansprakelijkheid.
Verder is "trekt op niks" een zeer vage omschrijving. Werken die niet uitgevoerd zijn naar uw zin is nog totaal iets anders dan werken slecht of niet binnen de normen uitgevoerd. Bovendien dient u zich te realiseren dat een pleisterlaag geen afgewerkte laag is in de zin van schilder of behang klaar.
Ook "geen egale kleur" is geen aanduiding voor slecht uitgevoerd.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 apr 2017 09:30

Ieder nieuw pleisterwerk dient nog geschuurd, en geplamuurd te worden en daarna nog eens afgeschuurd. Als de lichtinval pal zijdelings op de muur valt, zie je natuurlijk iedere onevenheid in dat muurvlak.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 apr 2017 09:37

Misschien kan een foto duidelijkheid brengen? Ik heb pleisterwerk gezien bij vrienden dat echt om te huilen is. Ons pleisterwerk thuis is perfect recht. We gaan nog niet meteen schilderen, maar het enige dat moet gebeuren zijn een aantal kleine putjes (beschadigingen bij de verhuis en de uitvoering van andere werken) vullen en opschuren.

Maar eigenlijk zijn we van zin om gewoon vliesbehang aan te brengen en daarop te schilderen. Dit is reeds gedaan in de slaapkamers van de kinderen, en heeft als grote voordelen:
1. Je hoeft niet echt te schuren.
2. Kleine putjes worden sowieso onzichtbaar.
3. Het kan al eens een stootje verdragen (steviger dan gewoon geschilderd pleisterwerk).

Misschien kan dit een optie zijn voor de topic starter? Tenzij het echt gaan om echt slecht pleisterwerk. In dat geval is ook vliesbehang geen optie meer...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#5 , 18 apr 2017 12:35

Als het echt niet te doen is ben je nog beter af met schildersdoek ipv vliesbehang dat op zich vrij dun is.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”