problemen met installateur chauffageketel

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

problemen met installateur chauffageketel

#1 , 02 feb 2017 15:38

ik nam in het najaar van 2015 een aansluiting voor aardgas met buitenmeteropstelling en een firma uit het antwerpse deed de aansluiting naar binnen toe en zorgde voor de gaskeuring

nu was er onlangs een klein mankement en ik liet een installateur uit de buurt de ketel nazien en nu blijkt dat de gasleidingen niet conform zijn.
de polyethyleen darm die in de grond (buiten) zit werd door de muur naar de gasketel geleid.
volgens de installateur uit de buurt moet die plastic darm overgaan in een metalen leiding alvorens het huis binnen te gaan omdat bij brand de polyethyleen darm smelt

het aanpassen zou plusminus vijfhonderd euro kosten(graafwerken en aanpassen van de leidingen)
met de firma uit het antwerpse ben ik destijds al in onmin geraakt omdat ze een maand later dan overeengekomen pas zijn komen plaatsen en de installatie nooit naar behoren werd afgewerkt en ik verwacht niet dat ze vrijwillig gaan komen om de nodige werken uit te voeren..

kan ik ze voor de vrederechter dagen van het rechtsgebied waar ik woon of ben ik verplicht naar Antwerpen te gaan . Gezien het relatief lage (nouja) bedrag waarover het gaat ligt dat wat moeilijk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 03 feb 2017 09:16

Sowieso stel je ze eerst (aangetekend) in gebreke, en geef je ze de kans om het probleem zelf op te lossen. Pas als ze dit weigeren kan je naar de rechtbank stappen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 feb 2017 09:47

Snap niet hoe zoiets mogelijk is. Alvorens de gasmeter wordt geopend door de netbeheerder, moet er een keuringsverslag aanwezig zijn. Werd die binneninstallatie dan niet gekeurd?

Reclame

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

#4 , 03 feb 2017 18:50

ja ze werd gekeurd (zonder goedkeuring wordt de gaskraan idd niet geopend) ik heb de keurder al de vraag gesteld via email hoe dit kan maar totnogtoe geen enkele reactie

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2017 19:48

Meestal is het de installateur die de keuring uitvoert en niet vb vincot !

Een erkende installateur keurt zelf de installatie(gas), en dit in tegenstelling met de elektriek !

waardoor je zulke fouten krijgt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanneming”