#4 , 24 jan 2017 16:04
Heb ook iets dergelijks meegemaakt tijdens mijn professionele loopbaan als gebouwenbeheerder.
Een grote en drukbezochte horecazaak op de Groenplaats in Antwerpen had op sommige momenten een plotse opstoot van rioolreuk in de zaak. Dat kon voorvallen op elk moment van de dag als de zaak open was. op de sluitingsdag was er nooit een probleem. Aannemer (Grote bekende aannemer V........cht) werd hier ook gedagvaard, en tientallen gerechtelijke deskundigen liepen de zaak plat. En dit soms dag en nacht.
Na meer dan 10 jaar nog steeds geen oplossing, niettegenstaande diverse werken die de deskundigen lieten uitvoeren.
De verwarring van de zaak gebeurde via warm luchtkanalen in de kelder. Uiteindelijk heb ik die hele boel laten afbreken en een individuele gewone CV ketel op gas laten plaatsen, en gewon en radiatoren in de zaak. Probleem was onmiddellijk gedaan. Probleem was natuurlijk dat de aannemer, die al die werken, bevolen door de deskundigen, had betaald, aan ons een rekening hiervoor stuurde.
Zaak terug voor de rechtbank, die besliste dat, gezien ik de nieuwe CV installatie had betaald, om een niet degelijk werkend warme luchtinstallatie die hij had geplaatst , te vervangen, en dat het probleem nu gedaan was, er mogelijks wel iets mis was mijn zijn installatie, en zij eis werd afgewezen. Dan was er nog de huurder, die natuurlijk klantenverlies claimde van ons, zijn verhuurder. Dat ging hier natuurlijk over bedragen met 6 cijfers (in Bef) .
In de loop van de procedure overleed hij echter, en de erfgenamen waren het beu van te procederen 15 jaar.
Zaak werd afgesloten.