Na het renoveren van een badkamer stuur ik na 3 weken mijn eindfactuur op naar de klant, er waren geen opmerkingen en ikzelf was ook tevreden over mijn werken. Op de dag dat de eindfactuur moet betaald worden belt de klant mij en zegt me dat hij niet akkoord gaat met de factuur!!!!
De reden is dat ik 25 renovatietegels van 1M x 1M voorzien had in de offerte en ook op de factuur maar ik heb er maar 21 geplaatst.
Ik leg de klant uit dat er wel wat snijwerk was, 2 hangtoiletten, enz.. en de kans op breken bij deze renovatietegels is nu eenmaal groter dan bij een gewone tegel, ik voorzie steeds genoeg extra tegels.
Ik wijs hem erop dat hij geen nacalaculatie moet zitten maken omdat er werken zoals opvoegen, leveren van de tegels, ontwerpkosten, e.d. ook in de prijzen zijn verwerkt. De aantallen stonden duidelijk vermeld in de offerte waarmee hij akkoord is gegaan.
Plots gooit hij het over een andere boeg en zegt hij dat er veel fouten zijn, tegels die slecht liggen, dit staat scheef, dat is niet goed, enz... "Ik betaal niet, je moet van je prijs afdoen!!! zegt hij.
Ik doe al heel wat jaren badkamers en ik weet wanneer ik iets fout doe, maar in deze badkamer heb ik geen tegenslag gehad en is alles piekfijn.
Ik voel hem dus al aankomen, ook het feit dat ik hem vroeg voor een afspraak om deze fouten op te lossen negeert hij totaal, hij wil enkel korting.
Heeft hier al iemand ervaring mee, ik niet, ik werk al jaren correct en heb nooit problemen met betalingen, maar hier zit een ruekje aan volgens mij.