Problemen met aannemer

Batcho
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen met aannemer

#1 , 20 dec 2016 09:30

Ik heb begin november een nieuwe woning gekocht. Hieraan moesten nog werken aan gebeuren: Nieuwe omheining + nieuwe badkamer. Ik heb hiervoor een aannemer onder de arm genomen natuurlijk. Deze werd mij aangeraden door een collega. Bij de gesprekken was gezegd dat de werken 1 maandje gingen duren, dus voor mij ideaal om te verhuizen tijdens mijn komend kerstverlof.
Hij is begonnen op 7 november (na storting van mijn eerste voorschot voor de materialen). Nu zijn we bijna de einddatum (23/12) en ik heb nog steeds geen badkamer!! Ik ben al weken bezig met hem te verwittigen, te waarschuwen en aan te manen om er spoed achter te zetten. Telkens kreeg ik één of andere uitleg, maar wel steeds de bevestiging dat het af ging geraken. nu ben ik gisteren gaan kijken, en mijn muren zijn zelfs niet af! Hij had zogezegd nieuwe elektriciteit gelegd, maar ik heb foto's genomen, en enkel 1 kabel is nieuw! Ik heb achter de muren gekeken cc isolatie, en ik denk dat er maar 1 metertje isolatie achter steekt, de rest is bloot ( badkamer is een bijgebouw, dus grenst aan buiten). Ik heb bovenop gekeken, tussen het nieuwe plafond, en ik zag al druppeltjes. In se moet eigenlijk alles nog gedaan worden. Ik kon wel wenen.
Mij wordt nu aangeraden om die man VANDAAG nog een aangetekende brief te sturen, met een ingebrekestelling, en met een schadevergoeding per dag tellende vanaf 23/12, per dag dat dit niet af is.
Daarnaast ben ik ondertussen beginnen te snuiten op internet (ja, ik weet het, had het eerder mss moeten doen, maar ik vertrouwde op mijn collega gezien hij ook in de bouw heeft gewerkt), en nu blijkt dat die man zijn btwnummer als failliet staat verklaard. Als ik het goed heb, moet ik als particulier dit NIET op voorhand checken, maar kan ik hem hiermee mss onder druk zetten?
Ik ben mss naïef geweest, maar als alleenstaande vrouw ben ik hierin clichématig :-). Graag raad wat ik kan ondernemen dat dit asap kan afgemaakt worden, en wat ik kan ondernemen om kosten te recupereren, want nu moet ik uiteindelijk kosten betalen voor 2 woningen, kan ik mijn huidige woning niet te koop stellen, heb ik een adoptiehond moeten annuleren waardoor de kosten voor hem in het buitenland blijven lopen. Hetgeen hij heeft gedaan, zoals de omheining , is verre van fatsoenlijk ( alles ongelijk en schots en scheef)....Iemand raad?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding