Begin dit jaar ondertekenden we een offerte voor bezettings-, behang- en schilderwerken bij een Antwerps bedrijfje. De eerste werken hebben ze afgerond (waarbij het al een heel gedoe was om afspraken te maken en we ook eens een verdacht lage factuur kregen voor vier Bulgaren die hier meer dan 10u op een dag gewerkt hebben) maar nadien zijn ze niet meer komen opdagen. We hebben ook twee maanden niets meer van hen gehoord, ondanks mails en telefoons. Van de drie contactpersonen is er één vertrokken bij het bedrijf ("ik kon niet langer werken bij die fraudeur"), heeft één zijn gsm-nummer geannuleerd (of ons geblokkeerd) en één antwoordt nooit.
We hebben daarom een aangetekende brief verstuurd met de vraag om de werken binnen een bepaalde termijn af te werken, anders zouden we de overeenkomst als ontbonden beschouwen in hun nadeel. Intussen is deze termijn verstreken, hebben we nog steeds niets van hen gehoord en heb ik een tweede brief klaar om het stopzetten van de overeenkomst te bevestigen.
Eén probleem: we hebben een voorschot betaald, waardoor we nu in totaal meer hebben betaald dan zij hebben uitgevoerd. Is er een manier om ons geld terug te eisen? Zoja, via welke weg gebeurt dit? Ik vermoed ook dat ze niet in orde zijn met hun tewerkstelling van werknemers, kan ik dit gebruiken?