Nalatigheid schildersbedrijf

Clementiene
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Nalatigheid schildersbedrijf

#1 , 30 nov 2016 12:43

Begin dit jaar ondertekenden we een offerte voor bezettings-, behang- en schilderwerken bij een Antwerps bedrijfje. De eerste werken hebben ze afgerond (waarbij het al een heel gedoe was om afspraken te maken en we ook eens een verdacht lage factuur kregen voor vier Bulgaren die hier meer dan 10u op een dag gewerkt hebben) maar nadien zijn ze niet meer komen opdagen. We hebben ook twee maanden niets meer van hen gehoord, ondanks mails en telefoons. Van de drie contactpersonen is er één vertrokken bij het bedrijf ("ik kon niet langer werken bij die fraudeur"), heeft één zijn gsm-nummer geannuleerd (of ons geblokkeerd) en één antwoordt nooit.

We hebben daarom een aangetekende brief verstuurd met de vraag om de werken binnen een bepaalde termijn af te werken, anders zouden we de overeenkomst als ontbonden beschouwen in hun nadeel. Intussen is deze termijn verstreken, hebben we nog steeds niets van hen gehoord en heb ik een tweede brief klaar om het stopzetten van de overeenkomst te bevestigen.

Eén probleem: we hebben een voorschot betaald, waardoor we nu in totaal meer hebben betaald dan zij hebben uitgevoerd. Is er een manier om ons geld terug te eisen? Zoja, via welke weg gebeurt dit? Ik vermoed ook dat ze niet in orde zijn met hun tewerkstelling van werknemers, kan ik dit gebruiken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 30 nov 2016 13:01

U vermoed dat, op basis waarvan? Dat is op zich een zware beschuldiging.

Dat maakt uiteindelijk ook uw zaak niet, u hebt een geschil over de afwerkingstermijn. De tewerkstelling is een zaak tussen het bedrijf en de Staat.

Clementiene
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2016 20:54

Dat is inderdaad een zware beschuldiging.
Kan je me ook verder helpen met mijn vraag?

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 dec 2016 09:02

Gewoon naar de vrederechtr stappen en het bedrijf dagvaarden. Hopelijk gebeurde het werk niet in het zwart. Hoe heb je het voorschot betaald? Na een voorschotfaktuur en via uw bank met overschrijving, of gewoon kontant?

Clementiene
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 dec 2016 14:00

Er is niets in het zwart gebeurd: we hebben een ondertekende offerte, duidelijke facturen en alle betalingen zijn via overschrijving gebeurd.

Terug naar “Aanneming”