Meldingsplicht carport

AD_Kor
Topic Starter
Berichten: 26

Meldingsplicht carport

#1 , 26 nov 2016 11:10

Ik heb een vraag rond meldingsplicht. Voor het plaatsen van een carport (tot 40m²) is er blijkbaar enkel meldingsplicht noodzakelijk.
Nu is het zo dat wij gaan bouwen met een bouwfirma en er geen carport inzit. Men wil ook geen toevoegen aan de plannen omdat ze anders te lang moeten wachten met verder te bouwen wegens veranderingen in het plan. We mochten dit wel zelf doen achteraf maar voor de bouw van onze woning (indeling) is het wel belangrijk om te weten of het mag of niet.

Nu merk ik dus op dat er geen vergunningsaanvraag moet ingediend worden maar dat het enkel een meldingsplicht is. Ik kan echter bitterweinig terug vinden over protesten tegen meldingsplichten. Kan dit? Kan men klacht indienen of kan het stad dit aanvechten?

Anderzijds zou de carport wel voor de (volgens de verkavelingfoto) liggen voor een parkeervak. Zie foto. Zou dit een probleem vormen?
Afbeelding

dit is een vlugge schets. Er zit nog een voetpad tussen het parkeervak en de woning. We hebben een oprit naar onze garage maar die zouden we willen omvormen naar bureau en bergruimte wegens te kleine woning. Ik hoor graag meer van jullie want online is het niet echt duidelijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 nov 2016 12:52

Enkel de gemeente kan u hierop antwoorden. Mogelijks moet je 3 meter van de scheiding met uw buur blijven, en zal het omvormen van uw garage niet aanvaard worden. Waarschijnlijk is er een verplichting om MET garage te bouwen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”