Omwille van een lek onder ons bad belden we naar Gents loodgietersbedrijf voor een afspraak.
Eind september kwamen 2 mannen het lek herstellen. Ze spraken uitsluitend Frans - (zogezegd) waren ze op het laatste moment ingesprongen voor een Gentse collega die een andere dringende afspraak had. Ze zijn er ongeveer net een uur aan bezig geweest (dichting tussen 2 buizen vervangen).
Ze vroegen uiteindelijk 935 euro. Het leek ons ontzettend veel gezien er ook geen dure materialen werden gebruikt, maar gezien ons Frans beperkt is, was het bijzonder moeilijk om uitgelegd te krijgen hoe dat bedrag samengesteld was.
We hebben dan maar (domgeweg!) betaald, in de veronderstelling dat de factuur achteraf duidelijkheid zou scheppen en indien nodig betwist kon worden. Wel een interventiebon ontvangen met het bedrag erop, maar achteraf gemerkt dat enkel beginuur en niet einduur ingevuld is.
Inmiddels anderhalve maand verder (wettelijke termijn voor het verstekken van een factuur verstreken) en nog steeds geen factuur ontvangen.
Geen antwoord op 2 mails en antwoord via telefoon was tweemaal dat de factuur de volgende week zou verstuurd worden. Tot op heden niks ontvangen.
Zonder factuur kunnen we noch de verzekering aanspreken, noch het bedrag betwisten. Vraag is nu wat de beste volgende stappen zijn: aangetekende ingebrekestelling (en hoelang nog eventueel wachten hiermee)?
Indien hierop binnen redelijke termijn geen reactie, eventueel melden bij de BTW controle? En/of via het vredegerecht betwisten (te doen zonder advocaat?)
Alvast bedankt voor enig advies!