aannemer blijft start van de werken uitstellen

pvb72
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aannemer blijft start van de werken uitstellen

#1 , 11 nov 2016 10:53

Wij hebben begin september een overeenkomst getekend met een aannemer voor het plaatsen van een houten bijgebouw.
Voor de ondertekening heb ik per mail gevraagd wanneer het bijgebouw zou geplaatst worden, moesten we akkoord gaan met de offerte.
Hij heeft toen geantwoord : de week van 1 oktober en ook in de overeenkomst staat " start van de werken : na levering materiaal (raming 4 weken)" .

Toen ik na de eerste week van oktober niets meer had gehoord, ben ik beginnen bellen en mailen. Ik krijg altijd hetzelfde antwoord nl. "De werken kunnen starten 4 weken na het ontvangen van de plannen en u zal de plannen deze week wel krijgen".

Intussen zijn we dus al meer dan een maand na de beloofde startdatum en hebben we zelfs nog altijd geen plannen gehad. Buiten het feit dat het vertrouwen al ver zoek ik (want we worden precies gewoon aan het lijntje gehouden), kunnen de werken volgens ons (rekening houden met 4 weken na het ontvangen van de plannen) , eerder januari 2017 pas starten ivp oktober 2016.
Dat zijn geen 4 weken maar 4 maanden.

En dat is dan nog in de veronderstelling dat we deze maand onze plannen gaan krijgen.

Mijn vraag is eigenlijk: Wat is eigenlijk een aanvaardbare termijn van uitstel? En kunnen wij hier iets tegen doen of is het gewoon afwachten en hopen dat de aannemer ooit eens start met de werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 nov 2016 12:42

Stuur een aangetekend schrijven waarin u de aannemer een uiterste startdatum geeft. Eens die datum verstreken aanzie je de bestelling als zijnde geannuleerd. Hopelijk heb je nog geen voorschot betaald.
Anders zal je via de vrederechter moeten gaan.

Reclame

Terug naar “Aanneming”